Performancing Metrics

با حذف ویزا تعاملات ایران و عراق پررنگ‌تر شده است | اتاق خبر
کد خبر: 430493
تاریخ انتشار: 9 مرداد 1398 - 22:36
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق خبر داد:
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اعلام اینکه شهرک‌های صنعتی مشترک آزاد در مرزهای مشترک دو کشور راه‌اندازی خواهد شد، گفت: با حذف ویزا تعاملات دو کشور پررنگ‌تر شده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سید حمید حسینی امروز چهارشنبه در جلسه بررسی موانع و مشکلات فراروی تجار و صادرکنندگان استان فارس، اظهار کرد: سال گذشته فرصت‌هایی از بازار عراق، سوریه، قطر و افغانستان ایجاد شد که از فرصت بازار عراق به خوبی استفاده کردیم.

وی با یادآوری اینکه استفاده از فرصت بازار عراق موجب شده که امروز صدها شغل در ایران به صادرات این کشور وابسته باشد، افزود: زیرساخت‌های عراق نابود شده و نیاز به بازسازی دارد.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق ادامه داد: زیرساخت‌های نیروی انسانی عراق دچار تزلزل شده و با بروز جنگ، تعداد قابل توجهی از نیروهای متخصص، این کشور را ترک کرده‌اند.

حسینی خاطرنشان کرد: هنوز امنیت کامل در عراق برقرار نشده و فضا برای حضور سرمایه‌گذار خارجی آماده نیست، علاوه بر آن فضای نامساعد کسب و کار و بروکراسی در این کشور، فرصت خوبی برای ایران ایجاد کرده است.

به گفته وی، نمودار تجاری ایران و عراق روند صعودی را نشان می‌دهد و در حال حاضر ایران رتبه اول صادرات به عراق را دارد و پس از ما چین و ترکیه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

صادرات ۹۰۰۰ قلم کالا توسط ۲۰۰۰ صادرکننده ایرانی به عراق

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه بازار عراق به اندازه سه بازار عمان، قطر و سوریه است و بهترین فضا برای صادرات واحدهای کوچک صنعتی کشور به وجود آورده است ابراز کرد: در حال حاضر ۹۰۰۰ قلم کالا توسط ۲۰۰۰ صادرکننده ایرانی به عراق صادر می‌شود.

حسینی همچنین یادآور شد که بازار عراق یک بازار ٦٥ میلیارد دلاری وارداتی است و ٢٥ درصد سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای بهسازی و نوسازی عراق در بخش تولید مسکن خواهد بود.

وی افزود: جمعیت عراق تا سال ٢٠١٨، نزدیک به ٣٨ میلیون نفر اعلام شد که ٦٥ درصد آن زیر ٢٥ سال است.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق همچنین با بیان اینکه تزانزیت به عراق به طور جدی در حال پیگیری است، گفت: این موضوع راه ما را به بازار سوریه و لبنان در شرایط تحریم باز می‌کند و ٥٥ ساعته از تهران به لبنان می‌رسیم.

وی همچنین این نوید را به صادرکنندگان جدید به عراق داد که در کنار ارائه اطلاعات و ارتباطات، لابی‌گری در بازار پیچیده عراق برای صادرکنندگان انجام خواهد شد.

حسینی گفت: با حذف مُهر ویزا، تعاملات ایران و عراق دوطرفه و پررنگ‌تر شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید