Performancing Metrics

برگزاری اولین نشست وزرای اقتصادی تجاری کشورهای ساحلی دریای خزر | اتاق خبر
کد خبر: 430986
تاریخ انتشار: 21 مرداد 1398 - 15:47
اولین نشست وزرای اقتصادی تجاری کشورهای ساحلی دریای خزر در شهر آوازه ترکمنستان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدباقر عالی در این نشست با معرفی توانمندیهای صنعتی، معدنی و زیرساختهای تجاری ایران، بر توسعه مبادلات تجاری کشورمان با تمام کشورهای همسایه به ویژه کشورهای ساحلی خزر تاکید کرد.

وی با بیان اینکه دریای خزر دریای صلح و دوستی بوده، تصریح کرد: برگزاری اولین همایش اقتصادی خزر زمینه‌ اجرایی کردن مفاد موافقتامه همکاری اقتصادی تجاری کشورهای ساحلی را فراهم می‌آورد.

معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از آمادگی ایران برای تقویت بیش از پیش مبادلات با کشورهای ساحلی خزر در زمینه‌های مختلفی همچون صنعت، کشاورزی، فناوریهای نوین، انرژی، گردشگری و دیگر زمینه‌های مورد علاقه خبر داد.

وی در ادامه بر ضرورت تقویت همکاری مناطق ویژه اقتصادی و آزاد ایران با دیگر کشورها و اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های مشترک سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

در این نشست در تاریخ بیستم مرداد ماه وزرای اقتصاد کشورهای ترکمنستان، روسیه، قزاقستان و معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید