Performancing Metrics

تشکلها زودتر از دولت متوجه مشکلات می‌شوند | اتاق خبر
کد خبر: 431055
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1398 - 23:59
دبیرکل اتاق ایران:
دبیرکل اتاق بازرگانی ایران معتقد است تشکل‌ها با توجه به تسلطی که بر فضای اقتصادی کشور دارند، زودتر از دولت متوجه مشکلات می‌شوند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علیرضا اشرف در همایش ملی "تشکلهای اقتصادی، راهبران توسعه"، اظهار کرد: تشکلها پایه و مبنای اقتصاد هستند و دولت می‌تواند با استفاده از توان آنها بسیاری از اهداف را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری اقتصاد بدون حضور تشکلها ممکن نیست، تصریح کرد: همانطور که قانونگذار تشکلها را به رسمیت شناخته، ما باید در عرصه تصمیم‌گیری ها نیز حضور داشته باشیم و از ما نظرخواهی شود.

اشرف درباره خواسته‌های تشکلها از دولت نیز توضیح داد: افزایش امکان مشارکت در امور، جلوگیری از موازی‌سازی تشکلها و گسترش نقش تشکلها در اتاق بازرگانی، اصلی‌ترین خواسته‌هایی است که امیدواریم با همراهی دولت و اتاق بازرگانی امکان دست‌یابی به آنها فراهم شود.

در ادامه این همایش محمدرضا انصاری - نایب رییس اتاق بازرگانی ایران - نیز با اشاره به اهمیت نقش تشکلها در این اتاق، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده بیش از ۲۰۰ تشکل رتبه‌بندی شدند و جایگاهشان مشخص شده است.

به گفته وی، رمز موفقیت تشکلها، حضور افرادی در آنهاست که با کنار گذاشتن منافع شخصی‌شان، به نفع جمع نظر بدهند و دولت نیز به جای دعوت از  اشخاص، باید از نظر نهادها استفاده کند.

بخشنامه‌های یک شبه بلای جان تولید شده است

همچنین در این همایش، رییس انجمن مس ایران با انتقاد از برخی بخشنامه‌های یک شبه، خواستار تغییر این روال شد.

بهرام شکوری اظهار کرد: ما می‌بینیم که برخی مسئولان داخلی ناگهان بدون هیچ هماهنگی سیاستی را ابلاغ می‌کنند که سرمایه و پیگیری‌های طولانی‌مدت سرمایه‌گذاران را نقش بر آب می‌کند.

به گفته وی، اجرای قوانین رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار، می‌تواند بخشی از مشکلات این بخش را برطرف کند.

رییس انجمن مس ایران اظهار کرد: اگر دولت از تشکلها و توانشان استفاده و از مشورتهای‌ آنها بهره بگیرد، بخش قابل توجهی از بار مسئولیت دولت کم خواهد شد.

انتهای پیام

نظرات
ADS
ADS
پربازدید