Performancing Metrics

یک تازه وارد، فضای بورس را متحول کرد | اتاق خبر
کد خبر: 431329
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1398 - 21:27
امروز در بورس و فرابورس ایران مجموعا ۳۷۶ سهم با افزایش قیمت و ۱۶۰ سهم با کاهش قیمت مواجه شدند. ورود یک تازه وارد بورسی فضای کلی بازار را تا حدودی متفاوت کرده بود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۹۴۹ واحد رشد کرد و به رقم ۲۶۲ هزار و ۹۴۲ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۱۱۴۵ واحد رشد مواجه شد و در تراز ۷۰ هزار و ۴۶۵ واحدی ایستاد.

امروز ۲۰ درصد از شرکت غلتک سازان عرضه اولیه شد و حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی در این عرضه ۲۰۰ سهم بود. این سهم به روش ثبت سفارش عرضه شد و کف قیمت آن ۸۰۰ و سقف قیمت ۱۴۰ تومان بود و در نهایت این سهم در قیمت ۸۴۰ تومان کشف قیمت شد.

شاخص آزاد شناور امروز با ۲۴۹۴ واحد رشد مواجه شد و به رقم ۲۹۹ هزار و ۸۳۳ رسید و شاخص بازار اول نیز با ۱۵۷۵ واحد افزایش تا رقم ۱۹۱ هزار و ۵۹۳ واحدی بالا رفت. شاخص بازار دوم با ۳۲۵۷ افزایش تا رقم ۵۳۲ هزار و ۵۲۱ واحدی بالا رفت.

مخابرات ایران، پالایش نفت اصفهان، شرکت ارتباطات سیار و بانک اقتصاد نوین چهار نمادی بودند که بیشترین تاثیر روی شاخص‌های بازار داشتند به هر کدام به ترتیب ۲۹۰، ۲۲۸، ۱۸۷ و ۱۵۴ واحد این شاخص‌ها را رشد دادند.

در طرف مقابل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، معدنی و صنعتی گل گهر، توسعه معادن و فلزات و پتروشیمی کار هر کدام به ترتیب ۵۶، ۴۸، ۴۶ و ۴۱ واحد تاثیری روی کاهشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

امروز گروه خودرو و ساخت قطعات باز هم بیشترین ارزش معاملات به خود اختصاص داد؛ به طوری که با داد و ستد ۴۸۰ میلیون سهم به ارزش ۱۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید.

در گروه محصولات شیمیایی نیز ۱۰۶ میلیون سهم به ارزش حدود ۹۰ میلیارد تومان معامله شد. پس از این گروه‌ها بانک‌ها، فرآورده‌های نفتی و فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کردند.

تعداد نمادهای مثبت در بورس به ۲۴۷ و تعداد نمادهای منفی به ۹۲ رسید. در فرابورس نیز تعداد نمادهای مثبت به ۱۲۹ و تعداد نمادهای منفی به ۶۸ نماد رسید.

ارزش کل معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۱۳۵ میلیارد تومان و حجم معاملات به رقم ۳.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.

آیفکس نیز با ۲۴ واحد افزایش رقم ۳۵۳۴ را تجربه کرد و ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۱۰۲۹ میلیارد تومان دست یافت. همچنین حجم معاملات ۱.۸ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید