Performancing Metrics

تقاضا برای کالاهای اروپایی کم شد | اتاق خبر
کد خبر: 431451
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1398 - 21:27
جدیدترین آمارها نشان می دهند صادرات از حوزه اتحادیه اروپا نسبت به سال قبل ۴.۷ درصد کمتر شده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مرکز آمار اتحادیه اروپا در گزارشی اعلام کرد که تا پایان ماه ژوئن، صادرات کالا از حوزه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دیگر کشورها با ۴.۷ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۸۹.۹ میلیارد یورو رسیده است و از سوی دیگر نیز واردات کشورهای عضو اتحادیه اروپا از دیگر کشورها تا پایان ماه ژوئن به ۱۶۹.۳ میلیارد یورو رسید که ۴.۱ درصد کمتر از رقم ثبت شده برای مدت مشابه سال قبل است.

از ابتدای امسال تاکنون ۹۹۸.۴ میلیارد یورو کالا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دیگر نقاط جهان صادر و ۱۰۰۷.۵ میلیارد یورو کالا از دیگر کشورهای جهان به این اتحادیه وارد شده است. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴.۹ درصد بیشتر شده است.

به تفکیک گروه های کالایی، در نیمه نخست سال واردات مواد غذایی و خام کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ترتیب ۸.۷ درصد و ۵ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است اما واردات انرژی ۱.۹ درصد کمتر شده است.

آمریکا بزرگ ترین شریک تجاری اتحادیه اروپا طی این مدت بوده است و ۲۱۹.۴ میلیارد یورو کالا طی این مدت از اتحادیه اروپا به این کشور صادر و ۱۴۴.۷ میلیارد یورو کالا از این کشور وارد شده است. پس از آمریکا، چین قرار دارد به گونه‌ای که ۱۰۹.۲ میلیارد یورو کالا طی این مدت از اتحادیه اروپا به این کشور صادر و ۱۹۹.۶ میلیارد یورو کالا از این کشور وارد شده است. سوئیس، روسیه، ترکیه، ژاپن، نروژ، کره جنوبی، هند و کانادا به ترتیب شرکای تجاری سوم تا دهم اتحادیه اروپا در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ بوده اند.

لازم به ذکر است اتحادیه اروپا شامل ۲۸ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، فنلاند، انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید