Performancing Metrics

رعایت عدالت توزیع اعتبارات در مناطق کم‌برخوردار در بودجه ۹۹ | اتاق خبر
کد خبر: 431889
تاریخ انتشار: 9 شهریور 1398 - 21:51
رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد؛
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای لایحه بودجه سال آینده به‌ گونه‌ای برنامه ریزی می‌کنیم که استان‌ها و مناطق کم‌برخوردار بتوانند از اعتبارات متناسبی بهره ببرند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان در هفتمین جلسه جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور تأکید کرد: در سازمان برنامه و بودجه کشور، به‌گونه‌ای طراحی و برنامه ریزی می‌کنیم که استان‌ها و مناطق کم‌برخوردار بتوانند از اعتبارات متناسبی بهره ببرند تا عدالت و توازن در بین استان‌ها روزبه‌روز بیشتر شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین اظهار داشت: البته طبیعی است که استان‌هایی که درآمدهای قابل‌توجهی دارند، باید به استان‌های کمتر برخوردار کمک کنند.

در این جلسه همچنین حسین غلام‌رضانژاد کهریزکی معاون امور استان‌ها و مناطق سازمان برنامه و بودجه کشور، گزارشی از نظام درآمد هزینه استان‌ها ارایه کرد و گفت: ۷۰ درصد درآمدهای استانی یعنی در حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان مربوط به درآمدهای مالیاتی است و ضرورت دارد در تخصیص اعتبارات استانی و از طریق مکانیزم تشویق و رقابت، استقرار نظام درآمد هزینه را کاربردی کنیم.

مهرداد نیکو معاون امور استان‌ها و مناطق سازمان برنامه و بودجه کشور هم گزارش کوتاهی از نحوه ارتباط بین بخش و منطقه ارایه کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۲۱۰ برنامه ملی و ۱۱۰ برنامه استانی داریم که امکان ارتباط و تعامل استان‌ها را با این سازمان تسهیل و روان می‌کند و خوشبختانه استان‌ها به چنان بلوغی از برنامه‌ریزی رسیده‌اند که بتوانند سیاست‌های استانی را خود تدوین و ترسیم کنند. 

در این جلسه در مورد تببین وضعیت اعتبارات استانی در بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، تعدادی از شرکت‌کنندگاه دیدگاه‌های خود را ارایه کردند و ادامه بحث در مورد سند اجرای بودجه و ساختار ستاد تهیه و تدوین بودجه مذکور به جلسه آتی موکول شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید