Performancing Metrics

ایجاد ۹۶ هزار اشتغال با احداث و بازسازی گلخانه‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 432305
تاریخ انتشار: 19 شهریور 1398 - 12:50
/عملکرد اقتصادی دولت دوازدهم/
با اجرای پروژه "احداث ۲۶۵۴ هکتار گلخانه جدید و اصلاح،‌ بازسازی و نوسازی ۵۳۹ هکتار گلخانه"، سطح تولید گلخانه‌ای کشور دو برابر شده و بیش از ۶۴ هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، خلاصه عملکرد دولت یازدهم و دوره دو ساله دولت دوازدهم که از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور منتشر شده نشان می‌دهد که با اجرای پروژه "احداث ۲۶۵۴ هکتار گلخانه جدید و اصلاح،‌ بازسازی و نوسازی ۵۳۹ هکتار گلخانه"؛ سطح تولید گلخانه‌ای در سال ۱۳۹۶ به بیش از ۱۵ هزار و ۶۳ هکتار رسیده که نسبت به ابتدای دولت یازدهم، حدود دو برابر شده است.

کشت گلخانه‌ای در ابتدای دولت یازدهم حدود هشت هزار و ۸۰۰ هکتار بوده است.

هدف‌گذاری این پروژه در سال ۱۳۹۷ شامل احداث ۲۷۶۳ هکتار گلخانه جدید و اصلاح، بازسازی و نوسازی ۴۵۴ هکتار گلخانه بوده که در پایان سال ۱۳۹۷، میزان ۲۶۵۴ (۹۶ درصد) گلخانه جدید احداث و ۵۳۹ هکتار (۱۱۹ درصد) گلخانه، بازسازی و نوسازی شده است.

همچنین اجرای این پروژه منجر به صرفه‌جویی در مصرف بیش از ۳۶۰ میلیون مترمکعب آب و افزایش ۹۵۰ هزار تن تولیدات کشاورزی و گلخانه‌ای کشور شده است.

ایجاد اشتغال پایدار و مستقیم برای بیش از ۳۲ هزار نفر و همچنین ایجاد حدود ۶۴ هزار اشتغال غیرمستقیم، از جمله دیگر نتایج اجرای پروژه "احداث ۲۶۵۴ هکتار گلخانه جدید و اصلاح،‌ بازسازی و نوسازی ۵۳۹ هکتار گلخانه" بوده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید