Performancing Metrics

انتقادات انبوه‌سازان به بندهای قراداد مشارکتی طرح ملی مسکن | اتاق خبر
کد خبر: 432831
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1398 - 23:18
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مطرح کرد؛
دبیر کانون سراسری انبوه سازان گفت: در قرارداد مشارکتی ساخت مسکن در طرح ملی مسکن هیچ جایگاهی برای بخش خصوصی تعریف نشده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، فرشید پورحاجت گفت: سازندگان مسکن که از متولیان اصلی ساخت و ساز در کشور هستند مخالفت خود را با قرارداد مشارکتی که وزارت راه و شهرسازی ارائه کرده اعلام کردند.

وی ادامه داد: در قرارداد مشارکتی نظر انبوه ساز تامین نشده و قرارداد تهیه شده با ساختار فعالیت بخش خصوصی سازگار نیست؛ همچنین ضمانت بازگشت سرمایه برای بخش خصوصی دیده نشده است.

وی با بیان اینکه قرار داد مشارکتی طرح ملی مسکن با نگاه دولتی تنظیم شده، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی از صفر تا ۱۰۰ طرح اعمال نظر می‌کند و می‌تواند قرارداد را یک طرفه فسق کند، پس در این بین امنیت سرمایه انبوه ساز چه می‌شود؟

پورحاجت بیان کرد: با توجه به نحو تنظیم قرار داد و قدرالسهمی که برای سازنده در نظر گرفته شده است هیچ گونه مالکیت خصوصی برای سازنده در نظر گرفته نشده است یعنی سازنده سهم مالکیت ندارد.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی در جهت خانه‌دار شدن اقشار جامعه از هرگونه کمکی فرو گذار نخواهد کرد، اما وزارت راه و شهرسازی هم باید امنیت مالی سرمایه گذار را تامین کند.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان ادامه داد: با این نوع قرارداد هیچ انبوه سازی از ساخت واحد مسکونی طرح ملی مسکن استقبال نخواهد کرد مگر اینکه ایرادات قراردادهای مشارکتی ساخت مسکن حل شود.

گفتنی است پیش از این علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست خبری شهریور ماه امسال از فراخوان مشارکتی جذب انبوه سازان ۲۳ استان کشور در طرح ملی مسکن خبر داده بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید