Performancing Metrics

قول مساعد وزیر نیرو برای برای حل مشکلات صنعتگران حوزه برق | اتاق خبر
کد خبر: 434546
تاریخ انتشار: 9 آبان 1398 - 18:07
وزیر نیرو گفت: تاب آوری صنعت آب و برق ما با تکیه بر منابع انسانی است و امیدواریم دشمنان به نقطه‌ای برسند که متوجه شوند تحریم‌ها بر اقتصاد ما تاثیرگذار نیست.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، رضا اردکانیان در نشست مشترک با بخش خصوصی که در حاشیه نخستین روز نوزدهمین نمایشگاه صنعت برق برگزار شد با اشاره به اینکه سطح مشارکت شرکت‌های داخلی و خارجی در صنعت برق ایران مناسب است، گفت: امیدواریم مذاکراتی که بین دولت و بخش خصوصی در حاشیه نمایشگاه صنعت برق انجام می‌شود موجب افزایش تاب آوری این صنعت شود.

وی با بیان اینکه سال آبی ۹۶-۹۷ خشکترین سال کشور در ۵۰ سال گذشته و سال آبی ۹۷-۹۸ سال ترسالی بود که مدیریت دو سال کاملا متفاوت به لحاظ آب و هوایی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: تاب آوری صنعت آب و برق ما با تکیه بر منابع انسانی است و امیدواریم دشمنان به نقطه‌ای برسند که متوجه شوند تحریم‌ها بر اقتصاد ما تاثیرگذار نیست.

اردکانیان با تاکید بر اینکه در مدیریت مصرف هنوز در آغاز راه هستیم، افزود: با توجه به سطح مناسب تولید زمینه توسعه صادرات نیز فراهم شده است و امیدواریم همکاری بین بخش خصوصی و دولتی در بخش صادرات نیز افزایش یابد.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه دولت باید واقع گرایانه دست مفاهمه و همکاری را به سوی بخش خصوصی دراز کند که دیدگاه‌های مشترکی با آن داشته و پای تامین منافع ملی می‌ایستند، اظهار داشت: هرچقدر درک مشترک بخش خصوصی و دولتی از واقعیات و مشکلات یکدیگر بیشتر شود موفقیت صنعت و کشور بیشتر می شود. موضوع اقتصادی صنعت برق جز با مشارکت فعال ما حل نخواهد شد و این مشکلات تنها با تلاش بخش دولتی اصلاح نمی‌شود و نیازمند ورود جدی و تلاش بخش خصوصی هستیم.

اردکانیان همچنین از همه فعالان صنعت برق خواست مشکلات و کاستی‌های این بخش و خواسته‌های خود از دولت را به صورت شفاف مطرح کرده و برای حل این مشکلات دولت را یاری کنند.

در این جلسه همچنین فعالان بخش خصوصی صنعت برق در سخنان کوتاهی مهمترین خواسته‌ها و مشکلات خود را مطرح کردند.

اصلاح قیمت خرید تضمینی برق از تولید کنندگان‏ با توجه به اینکه این نرخ از سال ۱۳۹۴ تاکنون با توجه به رشد چند برابری قیمت‌ها و هزینه‌ها افزایشی نیافته است مهمترین خواسته فعالان این بخش بود.

ممنوعیت خرید خارجی تولیداتی که در کشور ساخته می‌شوند و همچنین محاسبه بازپرداخت وام ارزی پرداخت شده به این بخش بر اساس ریال با توجه به رشد چند برابری نرخ ارز نیز از دیگر خواسته‌های فعالان این بخش از وزیر نیرو بود که وزیر نیرو نیز قول مساعد برای بررسی موضوع در کمیسیون‌های مختلف و از جمله کمیسیون اقتصادی دولت داد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید