Performancing Metrics

اجرای ۶ پروژه اشتغالزا با همکاری وزارت کار ناظر بر مدیریت مصرف آب | اتاق خبر
کد خبر: 434648
تاریخ انتشار: 11 آبان 1398 - 21:37
وزیر نیرو اعلام کرد؛
وزیر نیرو گفت: ۶ پروژه‌ای که در این قالب تفاهم‌نامه مشترک بین وزارتخانه‌های نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعریف شده، ناظر بر مدیریت بهره‌برداری و مدیریت مصرف است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، قرارداد عاملیت بند الف تبصره ۱۸ بانک توسعه تعاون و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بین وزرای نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضای رضا اردکانیان و محمد شریعتمداری رسید، کار مشترک بین این دو وزارتخانه با همکاری بانک توسعه تعاون و صندوق توسعه ملی در جهت افزایش اشتغال‌زایی در کشور و توجه جدی‌تر به موضوع مدیریت بهره‌برداری و مدیریت ‌مصرف آب در کشور آغاز شد.

این گزارش حاکی است، بانک توسعه تعاون و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با حضور وزیران نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرارداد ایجاد ۲۳ هزار و ۶۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم به ارزش ١٩ هزار و ٢٨١ میلیارد تومان اعتبار را امضا کردند.

براساس این تفاهم‌نامه ٩۵٠ میلیارد تومان توسط صندوق توسعه ملی و بقیه نیز توسط بانک توسعه تعاون تامین می‌شود. متوسط سرانه ایجاد هر شغل برای هر نفر در این طرح  ٨٠ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

بنا بر این گزارش، این تفاهم‌نامه در راستای بند الف تبصره ١٨ قانون بودجه تنظیم شده و بر همین اساس بانک توسعه تعاون نیز به عنوان بانک عامل انتخاب شده است.

رضا اردکانیان امروز پس از امضای قرارداد عاملیت بند الف تبصره ۱۸ بانک توسعه تعاون و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور که در سالن جلسات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور وزرای دو وزارتخانه انجام شد، افزود: بر اساس این طرح که امروز به امضا رسید، علاوه بر جهت‌گیری اشتغال‌زایی، منابع بانکی در مسیر صحیح برای رونق تولید به‌کار گرفته شده و کمک بزرگی به مدیریت بهره‌برداری و مصرف آب می‌کند.

وزیر نیرو با بیان اینکه آب یک منبع تجدیدپذیر است، اما آن مقدار از آب که تحت عنوان آب شیرین برای جمعیت کره زمین قابل دسترس است کمتر از یک درصد کل منابع آب است، افزود: این میزان حجم ثابت که با لطف خداوند نازل می‌شود زمانی که جمعیت در کره زمین یک میلیارد نفر بوده همین میزان بوده و در مقطع سال ۲۰۵۰ که بر اساس پیش‌بینی‌ها جمعیت به حدود ۱۱.۵ میلیارد نفر می‌رسد نیز همین میزان است.

اردکانیان تصریح کرد: از ۱۵ سال پیش توجه جهانی به چگونگی اولویت‌بندی عرصه‌های کار در زمینه مدیریت آب شکل گرفت و اکنون پیش از آنکه به مدیریت تامین پرداخته شود، به مدیریت بهره‌وری و مدیریت مصرف توجه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نقصانی در دانش تامین وجود ندارد، بلکه اگر محدودیتی باشد در تامین منابع مالی است، گفت: عرصه بهره‌برداری یعنی چگونه از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، بهتر استفاده شود تا آب با تلفات کمتر و کیفیت بهتری به دست مصرف کننده برسد و اینکه مصرف کننده چگونه مصرف کند که با حجم آب کمتری نیازهای ضروری خود را بر طرف کند، در این صورت هر دو عرصه مدیریت بهره‌برداری و مدیریت مصرف شکل گرفته است.

وزیر نیرو با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک بین دو وزارتخانه نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۶ پروژه‌ای که در این قالب این تفاهم‌نامه بین وزارتخانه‌های نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعریف شده، ناظر بر مدیریت بهره‌برداری و مدیریت مصرف است.

اردکانیان اظهار کرد: کشور ما شدیداً نیازمند پرداخت هر چه بیشتر به این دو عرصه در صنعت آب و انرژی است؛ چراکه آن اندازه که در عرصه تامین آب و انرژی طی چهار دهه اخیر سرمایه‌گذاری صورت گرفته و دانش توسعه یافته، این میزان توجه در عرصه بهره‌برداری و مصرف صورت نگرفته است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: با اجرای این تفاهم‌نامه که ناظر بر مدیریت بهره‌برداری و مدیریت مصرف است، حدود ۲۳ هزار و ۶۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید