Performancing Metrics

پیشنهاد غیرمنتظره آرامکو به پتروناس مالزی | اتاق خبر
کد خبر: 434844
تاریخ انتشار: 16 آبان 1398 - 17:04
شرکت آرامکوی سعودی به شرکت انرژی دولتی پتروناس مالزی پیشنهاد کرد در عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو حضور پیدا کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سه منبع آگاه به رویترز اظهار کردند: دولت عربستان سعودی قصد دارد دو درصد از سهام شرکت دولتی آرامکو را که سودآورترین شرکت جهان است، در ۱۱ دسامبر در بازار داخلی عرضه کند.

پیشنهاد آرامکو به پتروناس در آستانه آغاز فعالیتهای تجاری پروژه پالایش و پتروشیمی که مشترکا با آرامکو در جنوب مالزی ساخته شده، مطرح شده است.

پتروناس به رویترز گفت: اخیرا نمایندگان آرامکوی سعودی از این شرکت خواسته اند شرکت در برنامه عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو را مورد بررسی قرار دهد.

برنامه عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو چندین بار به تاخیر افتاده است، زیرا مشاوران این برنامه گفته‌اند که به زمان بیشتری برای جذب سرمایه گذاران بزرگی مانند صندوقهای سرمایه گذاری دولتی نیاز دارند.

رویترز در سپتامبر گزارش داده بود که آرامکو با سازمان سرمایه گذاری ابوظبی، GIC سنگاپور و سایر صندوقهای سرمایه گذاری دولتی برای سرمایه گذاری در این شرکت تماس گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز، صندوق سرمایه‌گذاری دولتی مالزی درباره تمایل به سرمایه گذاری در عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو، اعلام کرد در بخش نفت و گاز سرمایه گذاری ندارد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید