Performancing Metrics

پرداخت ۵۵۰ میلیارد تومان به طرح اشتغال فراگیر | اتاق خبر
کد خبر: 434872
تاریخ انتشار: 17 آبان 1398 - 11:49
مدیرعامل بانک توسعه تعاون:
مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اعلام رقم تسهیلات پرداختی به طرح اشتغال فراگیر از همه دستگاههای اجرایی خواست تا به افزایش سرمایه بانک کمک کنند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حجت اله مهدیان درباره تسهیلات پرداختی بانک به طرح اشتغال فراگیر اظهار کرد: در طرح اشتغال فراگیر حدود ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم و همواره در رنکینگ بانکهایی که وزارت صمت اعلام می کند جزو ۱۰ بانک اول هستیم. بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۳۹۸ در واقع ادامه همان طرح اشتغال فراگیر است که در حال اجرا است و ما به عنوان بانک عامل مشارکت داریم.

وی با بیان اینکه آیا طرح اشتغال فراگیر به اتمام رسیده است؟ گفت: این طرح به پایان نرسیده و هنوز ادامه دارد و ما طرح جدید تبصره ۱۸ قانون بودجه را در دست داریم.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به اولویت پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی و زنان سرپرست خانوار گفت:در بحث مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار هم سهمیه داریم و هم علاقمندیم به واسطه اینکه بانک، ‌ یک بانک توسعه‌ای است در این حوزه ورود کنیم اما ورود ما به قصد انجام مسئولیتهای اجتماعی است و نگاه انتفاعی نداریم.

مهدیان درباره افزایش سرمایه بانک که قرار بود اختصاص یابد، اظهار کرد: متاسفانه تنها مشکل ما در شرایط کنونی همین مساله است و درخواست ما افزایش سرمایه برای خدمت رسانی بهتر است که اگر این مشکل حل شود بانک قوی‌تر از گذشته عمل خواهد کرد.

به گفته وی سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصاد و دارایی و دستگاههای مربوطه باید کمک کنند تا افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون محقق شود.

پیش از این قرار بود از محل بدهی ناشی از عدم اجرای قانون بند ۲۹ اصل ۴۴ در بودجه ۹۸ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون اختصاص یابد و دو سازمان برنامه و بودجه ۹۰۰ میلیارد تومان آن را بپردازد اما به دلیل شرایط بودجه کشور و محدودیتهای مالی این رقم تاکنون تخصیص نیافته است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید