Performancing Metrics

انجام موفق پروازهای حج امسال علیرغم دشمنی عربستان | اتاق خبر
کد خبر: 435318
تاریخ انتشار: 27 آبان 1398 - 19:59
مدیرعامل هما مطرح کرد
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران ایر توانست با تکیه بر توان متخصصان این شرکت، عملیات حج امسال را با وجود مشکلات فراوان با موفقیت به پایان برساند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، تورج دهقانی زنگنه امروز در مراسم تقدیر از دست اندرکاران عملیات حج تمتع امسال در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال ایران ایر با توان فوق العاده توانست این عملیات را به پایان برساند، در حالی که بسیاری به ما می گفتند هما این نیرو را ندارد، ولی کادر پروازی هما این توانمندی را نشان داد و ثابت کرد در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در هر جایی که باشد، چه در عملیات حج و چه در عملیات نظامی از غیرممکن، ممکن می سازد.

وی ادامه داد: هما در تمتع امسال میزبان حدود ۹۰ هزار زائر از ۱۹ استان بود که توانست حجاج را با ۷۲۴ پرواز و مجموعا ۴ هزار و ۳۳۳ ساعت پرواز به سرزمین وحی منتقل کرده و به کشور برگرداند، در حالی که میانگین تأخیر پروازهای حج امسال کمتر از ۹ دقیقه بود.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: در حج تمتع توانستیم علیرغم اعمال محدودیت ها، برای استفاده از ناوگان موجود در داخل و زمان محدود انجام عملیات رفت و برگشت حجاج و همزمانی آنها با عملیات پروازهای تابستانی، با اتکا به متخصصان مجموعه ایران ایر به عنوان شرکت حامل پرچم ایران، این عملیات را با موفقیت به پایان برسانیم.

به گفته دهقانی زنگنه، در حج امسال تعداد زائران نسبت به سال گذشته رشد ۹۸ درصدی، تعداد پروازها رشد ۹۷ درصدی، تعداد ایستگاه های پروازی رشد ۷۰ درصدی و میزان تأخیرهای پروازی کاهش ۷۴ درصدی داشت.

گفتنی است در ادامه این مراسم، حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در حج و زیارت و رئیس حجاج ایرانی گفت: حج امسال با مشکلات زیادی از نظر قیمت تمام شده، حمل و نقل هوایی، گرمای هوا و همچنین دشمنی های عربستان روبرو بود، ولی به دلیل اقتدار مدیریتی مدیران مربوطه توانستیم با موفقیت این عملیات را طی کنیم.

وی یادآور شد: در حالی که حمل و نقل هوایی ما در پروازهای داخلی با تأخیرهای زیادی روبرو است اما در عملیات حج امسال نه تنها با حداقل تأخیر روبرو بودیم، بلکه دربرخی از پروازها در تعدادی از شهرها بعضا با ۷۰ دقیقه تأخیر نیز مواجه شدیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید