Performancing Metrics

اعتبار قنوات ۲ برابر شد | اتاق خبر
کد خبر: 435528
تاریخ انتشار: 3 آذر 1398 - 20:29
یک مقام مسئول اعلام کرد:
مدیرکل امور آب وزارت جهاد کشاورزی گفت: اعتبار قنوات امسال به ۱۴۰ میلیارد تومان رسید؛ در حالیکه پارسال این رقم، ۶۲ میلیارد تومان بود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، رضا سرافرازی، مدیرکل امور آب کشاورزی معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: سه سال پیش ۱۷ میلیارد تومان اعتبار به قنوات اختصاص داده‌شده بود که سال گذشته این رقم به ۶۲ میلیارد تومان رسید و امسال این اعتبارات به ۱۴۰ میلیارد تومان افزایش پیداکرده است.

وی در باره ی عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در خصوص قنوات افزود: در زمان حاضر، در کشور ۴۰ هزار رشته قنات فعال داریم که ۱۴ درصد از اراضی آبی کشور متکی به این قنوات هستند و حدود ۶ میلیارد مترمکعب میزان آب‌رسانی آنها است.

وی اضافه کرد: قنوات علاوه بر نقش پررنگ در تولید محصولات کشاورزی، از بُعد امنیتی، سیاسی و پدافند غیرعامل مخصوصاً در نواحی مرکزی و شرقی دارای اهمیت هستند.

مدیرکل امور آب کشاورزی معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با پراکندگی استانی قنوات در کشور گفت: بیشتر قنات‌ها در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد، کرمان، سمنان و اصفهان فعال بوده و بهره‌برداران از قنوات هم عموماً کشاورزان خرد هستند که سطح اراضی کوچکی دارند.

وی افزود: از دیرباز مشارکت مردمی در حفظ و نگهداری از قنوات وجود داشته است و در زمان حاضر هم، این منابع آب‌رسانی را مردم به‌صورت خودجوش نگهداری و لایروبی می کنند؛ اما در بحث تجهیز قنات به تحکیم قنات، نصب درپوش، مهار قنوات از خطر سیل و کَوَل گذاری قنات با اعتبارات اختصاص‌یافته انجام می‌شود.

 سرافرازی در رابطه با دریافت اعتبارات برای تجهیز قنوات تصربح کرد: سه سال پیش ۱۷ میلیارد تومان اعتبار به قنوات اختصاص داده‌شده بود که سال گذشته این رقم به ۶۲ میلیارد تومان رسید و امسال این اعتبارات به ۱۴۰ میلیارد تومان افزایش پیداکرده است اما وزارت جهاد کشاورزی به دنبال اعتبار بیشتر برای احیاء و نگهداری از قنوات است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید