Performancing Metrics

نمی‌گذاریم به بهانه اصلاح نرخ بنزین، قیمت‌ها را افزایش دهند | اتاق خبر
کد خبر: 435591
تاریخ انتشار: 5 آذر 1398 - 16:08
وزیر صمت:
وزیر صنعت معدن و تجارت می‌گوید نباید به بهانه اصلاح قیمت بنزین کسی به مردم ظلم کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رضا رحمانی در حاشیه همایش "نقش فعالان اقتصادی در تحقق گام دوم انقلاب"، اظهار کرد: افزایش قیمت بنزین می‌تواند در برخی حوزه تاثیر قیمتی بگذارد اما این تاثیر بسیار محدود بوده و نباید به شکل غیرواقعی رخ بدهد. ما تلاش جدی خود برای مقابله با تورم انتظاری را آغاز کردیم و همین روال ادامه خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: در بخش‌هایی همچون حمل و نقل با تاکسی که افزایش قیمت بنزین می‌تواند بر آن تاثیر بگذارد، ما نظرات کارشناسی را می‌پذیریم اما در حوزه تورم انتظاری یا کسانی که قصد سوءاستفاده دارند، نظارت جدی ما ادامه خواهد داشت و اجازه نمی‌دهیم کسی به این بهانه به مردم ظلم کند و قیمت‌ها را بدون منطق و دلیل افزایش دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که نظارت بر بازار همواره وجود داشته اما پس از تصمیم درباره قیمت بنزین تشدید شده است، اظهار کرد: در طول هفته‌های گذشته سرعت ما در بررسی شکایات بالا رفته و تلاشمان این است که شکایات و موارد نظارتی در این حوزه، خارج از نوبت رسیدگی شود. ما بازرسانان زیادی داشتیم اما به منظور تشدید نظارت بنا شد از کمک بسیج اصناف نیز استفاده شود.

جدیدترین وضعیت قیمت‌ها در بازار

رحمانی درباره وضعیت قیمتی ۱۰۰ کالای پرمصرف بازار توضیح داد: رصد ما نشان می‌دهد که حدود ۵۰ درصد از این کالاها در دو هفته گذشته افزایش قیمتی نداشته‌اند و حتی بعضی از ‌آنها کاهش قیمت را نیز تجربه کرده‌اند. ۲۳ قلم افزایش قیمتی کمتر از یک درصد داشته‌اند و بعضی از کالاها نیز بین یک تا ۵ درصد افزایش قیمت یافته‌اند.

وی ادامه داد: در این بین یک یا دو کالا بودند که افزایش قیمت نامتعارفی داشتند که یکی از آنها گوجه فرنگی بود. البته در مورد این کالا باید توجه داشت که تنها علت گران شدنش تغییر قیمت بنزین نبوده است اما ما شرایط بازار را رصد کرده و اجازه افزایش غیر منطقی و نامتعارف قیمت‌ها را نخواهیم داد.

با کسانی که بازار خودرو را به هم بریزند برخورد می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره وضعیت بازار خودرو و افزایش قیمت برخی خودروها پس از اصلاح قیمت بنزین نیز گفت: ما در کارخانه‌ها افزایش قیمت نداشته‌ایم و آنچه در بازار رخ داده نیز حاصل جو روانی و برخی سودجویی‌ها بوده است. برای مثال تعزیرات و دادستانی موردی را اعلام کرده‌اند که فردی بدون داشتن خودرو در طول ۲۰ روز، ۵۰۰۰ ماشین را برای فروش آگهی کرده تا قیمت‌ها را بالا ببرد که قطعا با این فرد و سایر افرادی که قصد دارند بازار خودرو را به هم بریزند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رحمانی خاطرنشان کرد: ما تلاش کرده‌ایم در حوزه خودرو تولید را افزایش داده و مشکل نقدینگی خودروسازان و قطعه‌سازان را پیگیری کنیم. خودروسازان داخلی نیز در سال آینده اعلام کرده‌اند که تولید پراید و پژو ۴۰۵ بنزینی را متوقف می‌کنند و به جای آنها گزینه‌های دیگری را برای فروش به مردم عرضه خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید