Performancing Metrics

توضیحات همتی در خصوص نوسان قیمت ارز در یک هفته اخیر | اتاق خبر
کد خبر: 435606
تاریخ انتشار: 5 آذر 1398 - 20:32
بانک مرکزی اعلام کرد:
رئیس کل بانک مرکزی گفت: جو روانی ناشی از افزایش نرخ بنزین، شروع تسویه حساب با خارجی‌ها، تعلل در ارایه ارزهای صادراتی و فروش با نرخ‌های بالاتر، علت اصلی افزایش قیمت دلار در بازار است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالناصر همتی در یادداشتی نوشت: آنچه که این روزها در بازار ارز می بینیم عمدتاً ناشی از نحوه عملکرد برخی از صادرکنندگانی است که به سبب جو روانی ناشی از افزایش نرخ بنزین  و حوادث بعد از آن و شروع تسویه حسابهای تجار با خارجیان در پایان سال میلادی، تلاش می کنند با تعلل، ارزهای صادراتی خود را با نرخ هایی بالاتر عرضه نمایند. به همین دلیل به خاطر اعلام  نرخهای غیر واقعی، تقاضای زیادی حتی برای نرخ های کمتر از آن وجود ندارد.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: بانک مرکزی در این مواقع همانگونه که درحال حاضر درحال انجام است، با حضور پرقدرت در بازار حواله ای ارز، عدم تعادل های مقطعی را مرتفع و تعادل مبتنی بر متغیرهای واقعی را همانند بازار اسکناس به بازار حواله بر می گرداند.

همتی افزود: بارها تأکید کرده ام که بانک مرکزی به تدوام ثبات نسبی بازار ارز  اهمیت ویژه ای قائل است و رمز تداوم ثبات در این بازار و به تبع آن در سایر بازارها، توجه به بنیان های بازار در کنار حضور پرقدرت بازار ساز برای جلوگیری از سفته بازی و نوسان گیری در این بازار است و این بار نیز با اقداماتی که در جریان اقدام دارد کما فی السابق  بازار را مدیریت خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید