Performancing Metrics

از اشتغال و مسکن غافل نخواهیم‌ ماند | اتاق خبر
کد خبر: 435702
تاریخ انتشار: 7 آذر 1398 - 22:47
نوبخت عنوان کرد؛
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر در سال های آینده با کمبود بنزین‌ و ضرورت واردات آن مواجه شویم، آیا آمریکا اجازه وارد کردن آن را خواهد داد؟ و در آن شرایط تمام ناوگان ما تعطیل خواهد شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر اظهار کرد: امروز نظام‌ جمهوری اسلامی ایران در یک‌ محاصره بزرگ قرار دارد و به تعبیر آنها بی رحمانه‌ترین‌تحریم های اقتصادی علیه نظام در حال اعمال است. ما را در تحریم‌ کامل نفتی قرار داده اند و به نظر شما چه چیز دیگری دستشان می رسید که در مقابل ما انجام نداده باشند؟ بانک‌ها، کشتیرانی، بیمه، خودرو و حتی فراتر و وقیحانه تر از اینها رهبر و برخی از مسئولان نظام‌ را تحریم‌ کردند.

وی اضافه کرد: دیروز با حضور رئیس حمهور راه آهن اذربایجان شرقی افتتاح شد و پیش از آن نیز در آذربایجان غربی، گیلان، همدان و کرمانشاه... ایران یک کارگاه است و همه این‌ کارها در زمانی انجام‌ می شود که بی رحمانه‌ترین تحریم ها صورت گرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مانند اتفاقات اخیر در هر جایی ممکن است در واکنش به افزایش قیمت ها رخ دهد، این در حالی است که کوچکترین اعتراضات اروپاییان به شدیدترین شکل ممکن پاسخ داده می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه کشور در هیچ شرایطی وضع غیرعادی پیدا نخواهد کرد، ادامه داد: در سال آینده هر چه‌ نفت می‌فروشیم، کالای اساسی در اختیار مردم قرار خواهیم داد و در بودجه ۹۹ نیز همه‌ کالاهای اساسی مردم با همان نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی دیده شده است.

نوبخت با بیان اینکه از اشتغال و مسکن غافل نخواهیم‌ ماند، یادآور شد: در حال حاضر به میزان ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان در همین مراحل پرداختی و به دنبال گرانی قیمت بنزین در میان مردم توزیع شده است که بیش از ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار از آن بهره مند شده اند. حدود ۲۴ میلیون نفر هنوز این کمک حمایتی را دریافت نکرده اند که می توانند با استعلام وضعیت خود را پیگیری نمایند و ما در مقابل آنان وظیفه مند هستیم. همچنین پرداختی مستمری بگیران تحت پوشش کمیته امداد بین ۳ تا ۶ برابر افزایش پیدا کرده است.

وی در مورد اجرای طرح اصلاح قیمت و سهمیه بندی بنزین گفت: در سالهای گذشته نیز چنین امری انجام شده بود و یک بار از ۳۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان و بار دیگر از ۷۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان افزایش یافت و هیچگاه پیش از اجرا اعلام نشد. در سه سال اخیر بنای چنین اصلاح قیمتی در زمینه بنزین وجود داشت اما به دلایلی انجام نشد. به عنوان نمونه در سال ۹۷ به دلیل نوسان قیمت ارز شرایط اجرای این طرح وجود نداشت. اما امسال چون نرخ تورم طی ۳ ماه گذشته روند کاهشی پیدا کرده است، سران سه قوه و رهبری برای پیاده کردن این طرح در کنار هم ماندند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: اگر در سال های آینده با کمبود بنزین‌ و ضرورت واردات آن مواجه شویم، آیا آمریکا اجازه وارد کردن آن را خواهد داد؟ و در آن شرایط تمام ناوگان ما تعطیل خواهد شد و در آن صورت آیا به ما نخواهند گفت شما محافظه کاری کرده و شهامت انجام این کار را نداشتید؟

محمدباقر نوبخت عنوان کرد: سال آینده و از محل مولّدسازی دارایی های بزرگی که در اختیار دولت هست تبعیض پرداختی بین نیروهای قراردادی و استخدامی را برطرف خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید