Performancing Metrics

اجرای کدام استاندارد برنج به تعویق افتاد؟ | اتاق خبر
کد خبر: 435779
تاریخ انتشار: 21 آذر 1398 - 11:17
مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد ایران از به تعویق افتادن اجرای استاندارد ۱۲۷ نوع برنج در بخش مشخصات فیزیکی (ظاهری) خبر داد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، تقی تقی‌پور با بیان اینکه بحث استاندارد در بخش کیفی و کمی مطرح می‌شود، اظهار کرد: حجم بسته‌بندی و درجه‌بندی از جمله مواردی است که در استاندارد کمی مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه برنج درجه یک تا سه نیز می‌تواند استاندارد و با کیفیت باشد، افزود: به تعویق افتادن اجرای استاندارد ۱۲۷ برنج در بخش مشخصات فیزیکی به این معنی است که واردکنندگان ملزم به اعلام درجه‌بندی برنج وارداتی (از نظر ظاهری) نیستند اما استانداردهای کیفی و بهداشتی این محصول تغییری نکرده و همچون قبل کنترل می‌شود.

این مقام مسئول علت تعویق یک ساله استاندارد ۱۲۷ برنج را وجود برخی مشکلات و معذورات برای واردکنندگان برشمرد و گفت: طبق اختیاری که قانون‌گذار به وزرا و رئیس سازمان ملی استاندارد اعطا کرده است، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان ملی استاندارد با امضای یک صورتجلسه سه امضایی مقرر کردند که طی یک سال آینده درجه‌بندی برنج در استاندارد برنج وارداتی کنترل نشود.

تقی‌پور با بیان اینکه انجمن واردکنندگان برنج در زمان تنظیم استاندارد برنج وارداتی حضور داشته، اما در جریان اجرای این استاندارد واردکنندگان با مشکلاتی مواجه شدند، تصریح کرد: با توجه به نیاز کشور به برنج و حجم زیاد برنج وارداتی، سازمان ملی استاندارد با توجه به درخواست‌های صورت گرفته و با اختیاری که قانون‌گذار در اختیار این سازمان قرار داده، با به تعویق افتادن این استاندارد موافقت کرده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که خط واردات هر کالا مشخص است و قیمت درجه‌های مختلف برنج در مراجع توزیع از سوی مراجع ذیربط کنترل خواهد شد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید