Performancing Metrics

رشد ۹۷ درصدی ورود واگن‌های باری و مسافر به شبکه ریلی کشور | اتاق خبر
کد خبر: 435897
تاریخ انتشار: 23 آذر 1398 - 22:28
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال تا پایان آبان ماه ۴۳۲ دستگاه انواع واگن های باری، مسافری و ... وارد شبکه ریلی کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۷ درصد رشد داشته و تا پایان سال تعداد قابل توجهی به شبکه اضافه می شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، "سعید رسولی" شامگاه شنبه ۲۳ آذرماه در جلسه بررسی مشکلات ریلی استان کرمان اظهار کرد: اتصال مراکز بار به شبکه ریلی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است و در برنامه ششم توسعه آمده، یکی از اولویت های اصلی ماست.

وی افزود: ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط اصلی راه آهن کشور است که با خطوط فرعی ۱۴ هزار کیلومتر می شود اما به دلیل عدم اتصال به مراکز عمده بار، از نرخ بهره وری پایین تری برخوردار است و باید در یک اقدام جهادی با مشارکت کارخانجات، معادن و صاحبان کالا کار را انجام بدهیم.

رسولی تصریح کرد: اکنون طرح های متعددی در این زمینه در دست اجرا داریم و استان کرمان پیشرو بوده و تعداد قابل توجهی طرح داریم که امروز نیز مسیر معدن جلال آباد زرند ریل گذاری آغاز شد.

مدیرعامل راه آهن کشور گفت: در مسیر ریلی بافق - کرمان به طول ۲۳۳ کیلومتر منطقه ای وجود دارد که باید بازسازی اساسی بشود که ۷۵ کیلومتر بازسازی صورت گرفته و ۴۶ کیلومتر بلاک بحرانی است و با هماهنگی های صورت گرفته، به صورت تلفیقی امانی - پیمانی از فردا کار اجرایی آغاز می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کارخانه پلور سبز(زرند) یکی از افتخارات کشور است، افزود: باید از این شرکت ها حمایت کنیم.

رسولی تصریح کرد: ۲۰۰۰ میلیارد تومان تفاهمنامه از محل تبصره ۱۸ توسط وزیر راه و رییس سازمان برنامه و بودجه با عاملیت چهار بانک امضاء شده که تخصیص بخش اول صورت گرفته و در سال ۹۹ ادامه خواهد یافت که از این محل حدود ۱۰۰۰ دستگاه انواع واگن برای کارخانجات تولید داخل سفارش گذاشته ایم.

وی بیان کرد: امسال تا پایان آبان ماه ۴۳۲ دستگاه انواع واگن های باری، مسافری و ... وارد شبکه ریلی کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۷ درصد رشد داشته و تا پایان سال تعداد قابل توجهی به شبکه اضافه می شود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه به دلیل شرایط اقتصادی سال های اخیر کارخانجات واگن سازی با مشکل مواجه شده اند، اظهار کرد: در زمینه کیفیت قطارهای مسافری، قطار چهارتخته چهار ستاره در مسیر کرمان – تهران داریم که بسیار با کیفیت است و تقاضای ارتقاء به پنج ستاره دارند و برای آن باید یکسری امکانات فراهم شود.

وی افزود: در قطار شش تخته سه ستاره نیز اعتراضاتی از سوی مردم به امکانات و کیفیت و نظاقت بود که به شرکت تذکر داده ایم.

رسولی تصریح کرد: اقتصاد شرکت های حمل و نقل و شرکت های مسافری اصل و اساس موضوع است و اگر اقتصاد آنها درست بشود، کارخانه واگن سازی نیز رونق می گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: باید به شرکت ها کمک کنیم که دستور کار جدید در راه آهن گذاشته ایم و مصوبات قبل بازنگری می شود تا هر جا تصمیمی گرفته شده که دست و پای شرکت ها را بسته، تسهیل می کنیم که یکی از آنها ضمانت نامه های بانکی است.

وی گفت: قیمت های دریافتی شرکت های حمل و نقل نسبت به قیمت تمام شده بلیط پایین تر است و تلاش می کنیم کیفیت بهتر شود.

رسولی درباره واگن های حمل خودرو بیان کرد: امروز در کارخانه پلور سبز چهار سالن برای واگن حمل خودرو در دست ساخت است.

وی در ادامه درباره قطار گردشگری در استان کرمان اظهار کرد: ما قطارهای گردشگری را ترویج می کنیم اما این قطارها در مسیرها یک و نیم تا دو برابر مسیر مسافربری ظرفیت اشغال می کند که اگر مسیر باری باشد خسارت برای کشور است.

مدیرعامل راه آهن کشور گفت: ضریب اشغال قطارهای مسافری کرمان ۹۰ درصد است و ظرفیت دارد و اگر لازم باشد برای این مسیر قطار اضافه می کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مسائل مسیر ریلی سیرجان به بافت اظهار کرد: ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و بلاتکلیفی در پروژه های عمرانی سمّ است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید