Performancing Metrics

کسب 18 میلیارد دلار درآمد در صورت برقراری تعاملات ترانزیتی با چین | اتاق خبر
کد خبر: 436105
تاریخ انتشار: 28 آذر 1398 - 22:28
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل جاده‌ای سازمان راهداری و حمل‌ونقل اعلام کرد:
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل جاده ای سازمان راهداری و حمل‌ونقل کشور گفت: اگر در مسیر تجارت چین قرار بگیریم، در سال می‌توان حداقل 17 تا 18 میلیارد دلار در حوزه ترانزیت کسب درآمد داشته باشیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، منوچهر سلمان زاده امروز 28 آذرماه در همایش ملی ترانزیت و حمل و نقل بین المللی در مسیر توسعه اقتصادی در اتاق بازرگانی استان اظهار کرد: تولید سبب ایجاد ارزش‌افزوده، ارزش افزوده سبب ایجاد ثروت و ثروت سبب رشد اقتصادی می‌شود  و در کشورهای توسعه‌یافته اگر رشد اقتصادی تبدیل به سرمایه‌گذاری و ثروت شود، قابلیت تبدیل به توسعه اقتصادی خواهد داشت.

وی افزود: در دنیا چهار انقلاب صنعتی رخ داده که همه کشورها در انقلاب چهارم و کشور ایران در انقلاب سوم قرار دارد. انقلاب صنعتی اول با تولید ماشین بخار آغاز و انقلاب صنعتی دوم با محوریت نفت و الکتریسیته با هدف تولید انبوه ایجاد شد و در مرحله‌ای که دیگر توان جوابگویی به مردم را نداشت، انقلاب صنعتی سوم با محوریت تجارت آغاز شد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل جاده ای سازمان راهداری و حمل‌ونقل کشور بیان کرد: آفتی که امروز در کشور وجود دارد، عقب‌ماندگی برخی از صنایع از تجارت‌محور بودن است. انقلاب صنعتی سوم دارای دو محور تجارت‌محوری تولیدات بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است که مبنای اصلی تجارت محوری حمل‌ونقل است. انقلاب چهارم مبتنی بر هوش مصنوعی است که پیش‌بینی می‌شود 3.7 دهم تریلیون به ارزش افزوده بخش صنعتی اضافه خواهد کرد و در این راستا نقش حمل‌ونقل بسیار حیاتی‌تر و پررنگ‌تر خواهد شد.

سلمان‌زاده خاطرنشان کرد: سهم صادرات دنیا در سال 2018، حدود 1950 میلیارد دلار بود که 10 درصد ارزش آن شامل هزینه حمل‌ونقل می‌شد. به ازای هر پنج تا شش میلیارد دلار سرمایه‌گذاری یک درصد رشد اقتصادی صورت می‌گیرد و به ازای هر یک واحد رشد اقتصادی 120 هزار شغل ایجاد می‌شود و براساس آمارهای بین‌المللی صنعت حمل‌ونقل بین المللی در سال گذشته 4.6 میلیون شغل ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر می‌توانیم با دو کشور مهم دنیا تعاملات ترانزیتی داشته باشیم؛ بخشی از تجارت چین با اروپا و بخشی از تعاملات هند با اروپا می‌تواند از مسیر کشور ما انجام شود. سال گذشته سهم تجارت هند و روسیه 100 میلیارد دلار بوده است که می توان 10 میلیارد دلار درآمد از حوزه حمل و نقل این تجارت کسب کرد. همچنین سهم تجارت چین با اروپا نیز 700 تا 800 میلیارد دلار بوده که سهم ترانزیت آن 70 تا 80 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل جاده ای سازمان راهداری و حمل‌ونقل کشور تصریح کرد: ما بهترین مسیر برای تجارت هند با اروپا هستیم همچنین اگر در مسیر تجارت چین نیز قرار بگیریم، در سال می‌توان حداقل 17 تا 18 میلیارد دلار در حوزه ترانزیت کسب درآمد داشته باشیم و به وسیله آن می‌توان سه درصد رشد اقتصادی و 360 هزار شغل ایجاد کرد. لازم به ذکر است که در حال حاضر تعداد بیکاران کشور 2.5 تا 3 میلیون نفر است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید