Performancing Metrics

قواعد کارآفرینی کشور مربوط به ۶۰ سال پیش است | اتاق خبر
کد خبر: 436306
تاریخ انتشار: 3 دی 1398 - 17:12
معاون وزیر کار:
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار با اشاره به اینکه نظام حکمرانی و اجرایی کشور وارد موج کارآفرینی نشده است، گفت: قواعد حوزه کارآفرینی همان قواعد مربوط به ۵۰-۶۰ سال پیش است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، عیسی منصوری در مراسم سومین کنفرانس ملی کارآفرینی که امروز سه شنبه سوم دی ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار داشت: به نظر می‌رسد آنچه در کشور در حوزه توسعه کارآفرینی اتفاق می‌افتد متفاوت از واقعیت است. ما در وزارت کار تلاش داریم کانون‌های کارآفرینی را تأسیس کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نظام آموزش عالی کشور با کارآفرینی فاصله زیادی دارد، ادامه داد: در آموزش و تربیت کارآفرین باید در سه حوزه آموزش‌های تئوریک، فرصت تجربه و همچنین سوق دادن به دانش تجربی افراد توجه کنیم.

منصوری با طرح این سوال که ما برای توسعه کارآفرینی چقدر فرصت را برای «تجربه کردن» فراهم کرده ایم؟ خاطرنشان کرد: برای اینکه در حوزه توسعه کارآفرینی اتفاق مطلوب‌تری رخ دهد، انتظار داریم در کنار آموزش‌های تئوری و نظری، فرصت تجربه کردن و تعمیق دانش تجربی را نیز فراهم کنیم که متأسفانه این دو پارامتر در نظام آموزش عالی جا مانده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار تأکید کرد: مهمترین مسئله پیش رو برای توسعه کارافرینی در کشور این است که ابتدا باید قائله را تغییر دهیم. امروز نسبت استارت آپ هایی که منجر به نتیجه می‌شوند، مطلوب نیست اما من به عنوان دولت و سیاست گذار اقدامی که انجام می‌دهم باید از جنس پسینی باشد. به این معنا که زیرساخت را فراهم کنیم اما نمی‌توانیم به حوزه‌هایی که فضا برای ورود بخش خصوصی فراهم است، وارد شویم.

معاون وزیر کار با تأکید بر اینکه کوشش ما این است در حوزه‌های مختلف به عنوان سیاستگذار، اکوسیستم کارآفرینی اختصاصی را نهادینه کنیم، گفت: از نظر ما نظام حکمرانی و اجرایی کشور وارد موج کارافرینی نشده است و قواعد همان ۵۰-۶۰ سال پیش است. برای اینکه این محدودیت‌ها را جبران کنیم ابتدا بر ایجاد اکوسیستم اختصاصی کارآفرینی تمرکز کردیم و در این راستا بنیادهای عمومی- خصوصی نیز تأسیس شده است.

وی افزود: در راستای ایجاد بنیادهای عمومی و خصوصی در قالب اکوسیستم کارآفرینی اختصاصی جدیدترین بنیادی که تأسیس شده، بنیاد ملی توسعه کارآفرینی در حوزه هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاک چین بوده است.

منصوری گفت: بنابراین مکانیزمی که در حال حاضر به عنوان سیاستگذار در دستور کار قرار دادیم، عمدتاً متمرکز بر سه حوزه است؛ نخست ایجاد اکوسیستم کارآفرینی تخصصی، موضوع دیگر اجرای طرح کارورزی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی به دلیل گله مندی ها از نظام آموزش عالی از تطبیق سرفصل‌های آموزشی با نیاز بازار کار و اقدام دیگر نیز شناسایی استعدادها از دوران پیش از مدرسه است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید