Performancing Metrics

دلیل نامه شافعی برای توقف فعالیت مرکز رتبه بندی | اتاق خبر
کد خبر: 436334
تاریخ انتشار: 4 دی 1398 - 15:04
رئیس مرکز ملی رتبه بندی با اشاره به دلایل نامه نگاری روز گذشته رئیس اتاق بازرگانی در خصوص فعالیت مرکز ملی رتبه بندی گفت: استفساریه مجلس فعالیت این مرکز را منطبق بر قانون دانسته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، امین الله فرهادی با اشاره به نامه روز گذشته رئیس اتاق بازرگانی ایران مبنی بر توقف موقت فعالیت مرکز ملی رتبه بندی گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران معتقد است که صددرصد بر اساس موازین قانونی و تکالیف مجلس اقدام به ایجاد مرکز ملی رتبه بندی و تأسیس مؤسسات ذیل آنکه در حوزه رتبه بندی فعالیت دارند، مبادرت کرده است.

رئیس مرکز ملی رتبه بندی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: از آنجا که یکی از مراجع بازرسی درباره قوانین ناظر بر فعالیت این مرکز در اتاق بازرگانی ایجاد تشکیک کرده بود، خود اتاق اعلام کرد که به خاطر حفظ مراودات فیمابین با نهادهای نظارتی و نشان دادن حسن نیت از دستگاه‌هایی همچون مجلس و معاونت حقوقی ریاست جمهوری استفساریه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بر این اساس تا زمان رسیدن نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری و مجلس موقتاً فعالیت مرکز ملی رتبه بندی متوقف شده است و دلیل نامه رئیس اتاق بازرگانی ایران به سازمان بازرسی کل کشور نیز همین بوده است.

فرهادی ادامه داد: خوشبختانه نظر مشورتی مجلس در این حوزه روز گذشته به دست اتاق بازرگانی رسیده و نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز به زودی اعلام خواهد شد.

فرهادی با بیان اینکه اتاق بازرگانی در یک جلسه دادگاه مرتبط با شکایت از فعالیت این مرکز از سوی برخی دستگاه‌های دولتی حضور یافته و جلسه دوم نیز شنبه برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: دادگاه نیز در جلسه اول به این نتیجه رسید که این پرونده ارتباطی به مسائل کیفری و موارد مرتبط با آن ندارد و یک دعوای بین دستگاهی است که باید برای حل و فصل آن مبتنی بر رأی مجلس و معاونت حقوقی رئیس جمهور عمل شود.

وی ادامه داد: دادگاه از ما خواسته تا نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری و مجلس را به دادگاه تحویل دهیم؛ معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز اولین جلسه را با حضور طرفین برگزار کرده و مستنداتی از طرفین درخواست کرده تا در اسرع وقت بتواند نظر قطعی خود اعلام کند.

تصویر نامه استفساریه مجلس شورای اسلامی درباره فعالیت مرکز ملی رتبه بندی

انتهای پیام/
نظرات
ADS
ADS
پربازدید