Performancing Metrics

شکایات از خدمات پستی کم شد | اتاق خبر
کد خبر: 436409
تاریخ انتشار: 6 دی 1398 - 11:31
وضعیت شکایت‌های ثبت‌شده از خدمات حاکی از آن است که در آبان ماه سال جاری، ۷۹ شکایت ثبت شده که ۳۹.۲ درصد شکایات مربوط به پست پیشتاز بوده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شکایت‌های ثبت‌شده از شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در بازه مهرماه نسبت به شهریورماه سال جاری تغییر چندانی نداشته است و کاربران در صورت نارضایتی از هر یک از خدمات پستی، می‌توانند به سامانه ۱۹۵ مراجعه و مورد شکایت خود را اعلام کنند.

در آبان ماه، ۷۹ شکایت ثبت شده که ۳۹.۲ درصد شکایات مربوط به پست پیشتاز بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه کاهش داشته است. تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۴۸.۶ درصد کاهش داشته، درحالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۳۰.۱ درصد کاهش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد پست در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۱۸.۵درصدی داشته است.

سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شده است.

اداره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) را تا پایان آبان ماه سال جاری منتشر کرده است.

مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده حاکی از آن است که در آبان ماه در حوزه خدمات پستی، ۷۹ شکایت ثبت شده که ۳۹.۲ درصد شکایات مربوط به پست پیشتاز بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه کاهش داشته است. تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۴۸.۶ درصد کاهش داشته، درحالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۳۰.۱ درصد کاهش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد پست در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۱۸.۵ درصدی داشته است.

کاربران سرویس‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، تماس با تلفن گویای ۱۹۵ شکایت‌های خود را از سرویس‌های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند. کاربران در صورت نارضایتی از هر یک از خدمات پستی، می‌توانند به این سامانه مراجعه و مورد شکایت خود را اعلام کنند و همچنین از وضعیت رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید