Performancing Metrics

نظر وزیر درباره افزایش اخیر قیمت مسکن | اتاق خبر
کد خبر: 436571
تاریخ انتشار: 9 دی 1398 - 20:17
وزیر راه و شهرسازی گفت: تحولات قیمت مسکن متاثر از سایر مولفه‌های اقتصادی‌ است و ما موتور محرکه مسکن و عمران را دنبال می‌کنیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد اسلامی، وزیر راه‌ و شهرسازی در حاشیه همایش صنعت ساخت درباره افزایش حدود یک میلیون تومانی قیمت مسکن شهر تهران در یک ماه اخیر اظهار کرد: قیمت‌های مسکن متاثر از سایر مولفه‌های اقتصادی کشور است. رونق اقتصادی ما موتورهای محرک خود را دارد.

وی افزود: ما موتور محرک بخش مسکن و عمران را دنبال می‌کنیم و الان سالیانه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان به بخش عمران و توسعه در وزارت راه و شهرسازی در بخش زیرساختهای‌حمل و نقل هزینه می‌کنیم. این غیر از بخش مسکن و ساخت و سازهایی است که بخش خصوصی برآوردش این است که ۸۰ هزار میلیارد تومان کار می‌کند.

اسلامی تاکید کرد: افزایش تولید باید کمک کند قشر متوسط و پایین بتوانندمسکن مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تحولات بازار مسکن متاثر از شرایط گوناگونی‌ است که در کشور ایجاد می‌شود.

اسلامی در این همایش با اشاره به اهمیت نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: بافت فرسوده مشخصات خاص خود را دارد و راه حل برون‌رفت از هر یک از این نقاط، مخصوص خود است. قرار شد در برنامه ششم توسعه، نوسازی ۲۷۰۰ محله انجام شود و در سه بخش بافت فرسوده، بافت تاریخی و حاشیه شهرها باید مطابق با آن اقدامات صورت گیرد.

وی افزود: در چند استان اعمال سیاست، طرح‌ریزی، برنامه‌ریزی، اقدام و عمل را به شکل توامان در دستور کار قرار داده‌ایم و در حال اجرای هستیم. نکته‌ای که وجود دارد این است که بافت فرسوده و حاشیه‌ها هویتی دارند که دارای ارزش است و نباید آسیب ببیند ولی بازسازی باید انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در بافت واجد ارزش نیز با میراث فرهنگی در حال همکاری هستیم گفت: تلاش می‌کنیم ضمن حفظ ساختار تاریخی، ارزش افزوده را در این مناطق ایجاد کنیم.

اسلامی، موضوع مهم دیگر را صادرات خدمات فنی مهندسی دانست و گفت: در شرایط فعلی نیاز داریم در این زمینه آسیب‌شناسی شود که در کجاها بازار داشتیم و آسیب دید و در کدام کشورها در حال حاضر فرصت داریم که باید از آن استفاده کنیم. در همه‌ی کشورهای همسایه زمینه‌های صادرات خدمات فنی مهندسی را فراهم کرده‌ایم. از سوی دیگر باید در این زمینه اعتمادسازی شود و با انجام کارهای درست و مطابق انتظار کارفرماها در کشورهای هدف اقدام کنیم.

وی با اشاره به عمل به تعهدات و تضامین با شرکای خارجی گفت: باید از این کمند مزاحمت‌های استکباری عبور کنیم. از سوی دیگر موضوع ترانزیت و حمل و نقل باید تسهیل شود. ما آمادگی داریم هر شرکتی که دارای موانعی در زمینه حمل و نقل است اقدامات لازم را برای تسهیل امور انجام دهیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید