Performancing Metrics

نفت در بازار جهانی گران‌تر شد | اتاق خبر
کد خبر: 436704
تاریخ انتشار: 12 دی 1398 - 19:17
با گرمی روابط تجاری آمریکا و چین که از نگرانی‌ها نسبت به دورنمای تقاضا برای نفت کاست، نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی، سال نوی میلادی را با افزایش قیمت آغاز کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۲ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش پیدا کرد و به ۶۶ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۸ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش پیدا کرد و به ۶۱ دلار و ۲۴ سنت در هر بشکه رسید.

بازارهای نفت روز چهارشنبه به مناسبت آغاز سال نوی میلادی تعطیل بودند.

هر دو شاخص قیمت سال ۲۰۱۹ را با رشد قیمت چشمگیری به پایان بردند که بزرگترین رشد قیمت سالانه از سال ۲۰۱۶ بود و تحت تاثیر کاهش تنش‌ها و بهبود روابط تجاری آمریکا و چین و همچنین تعهد اوپک و متحدانش برای عمیق کردن کاهش تولید خود روی داد.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "اکسی تریدر"، قیمت نفت از آتش بس تجاری میان آمریکا و چین و تنشهای سیاسی در عراق حمایت یافته است.

طبق نظرسنجی رویترز، میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۲۰ به ۶۳ دلار و هفت سنت می‌رسد که بالاتر از پیش بینی قبلی ۶۲ دلار و ۵۰ سنت است در حالی که پیش بینی شده است میانگین قیمت وست تگزاس اینترمدیت ۵۷ دلار و ۷۰ سنت خواهد بود که بالاتر از پیش بینی قبلی ۵۷ دلار و ۳۰ سنت در دسامبر است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا سه شنبه هفته جاری اعلام کرد توافق تجاری با چین ۱۵ ژانویه با حضور مقامات عالی رتبه چین در کاخ سفید امضا خواهد شد.

همچنین از ژانویه دور جدید کاهش تولید اوپک و متحدانش آغاز خواهد شد. تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، در نشستی که اوایل دسامبر در وین داشتند، با افزودن ۵۰۰ هزار بشکه در روز دیگر به کاهش تولیدشان موافقت کردند و از اول ژانویه سال ۲۰۲۰ به مدت سه ماه به میزان ۱.۷ میلیون بشکه در روز تولیدشان را محدود خواهند کرد.

بر اساس گزارش رویترز، کاهش ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته، عامل دیگری بود که از بالا رفتن قیمتها حمایت کرد. آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۷ دسامبر به میزان ۷.۸ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، کاهش این ذخایر به میزان ۳.۲ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز جمعه منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید