Performancing Metrics

پیش‌بینی از روند قیمت طلا تا پایان ۲۰۲۰ | اتاق خبر
کد خبر: 436834
تاریخ انتشار: 15 دی 1398 - 15:09
بازار جهانی طلا سال نوی میلادی را تحت تاثیر ابهامات ژئوپلیتیکی که تقاضا برای خرید داراییهای امن را برانگیخت، با قدرت شروع کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، فضای بخش خرده فروشی بازار طلا ممکن است نشانه‌ای از تداوم روند صعودی قیمت‌ها در سال ۲۰۲۰ باشد. بهای طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر خبر شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی که ریسک گریزی سرمایه‌گذاران را به همراه داشت، به بالاترین حد در چند ماه اخیر صعود کرد. هر اونس طلا برای تحویل در فوریه در بازار نیویورک ۲۴ دلار و ۳۰ سنت معادل ۱.۶ درصد افزایش پیدا کرد و در ۱۵۵۲ دلار و ۴۰ سنت بسته شد که بالاترین قیمت از چهارم سپتامبر بود و برای کل هفته ۲.۳ درصد افزایش پیدا کرد که دومین رشد هفتگی متوالی بود.

در نظرسنجی کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران وال استریت درباره پیش بینی آنها از قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۲۰ پرسش شد. نتایج این نظرسنجی نشان داد که شمار معدودی از سرمایه‌گذاران روند نزولی طلا در سال ۲۰۲۰ را پیش بینی می‌کنند. در مجموع ۱۷۴۹ نفر در نظرسنجی دورنمای بازار طلای کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها ۸۰ درصد اظهار کردند انتظار دارند قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۲۰ حداقل به بالای ۱۶۰۰ دلار برسد.

سه چهارم معادل ۴۳۹ نفر بی‌نهایت به دورنمای قیمت طلا خوش بین بودند و اظهار کردند که انتظار دارند این فلز ارزشمند سال دیگر این موقع به بالای ۲۰۰۰ دلار در هر اونس صعود کند.

در مقابل، کمتر از ۹ درصد معادل ۱۵۲ نفر کاهش قیمت طلا به پایین سطح فعلی را پیش بینی کردند و کمتر از یک درصد پیش بینی کردند قیمت طلا به پایین ۱۰۰۰ دلار سقوط خواهد کرد.

دورنمای خوش بینانه سرمایه‌گذاران از بازار طلا پس از رشد حدود ۱۹ درصدی قیمت طلا و صعود این فلز ارزشمند به سطح ۱۵۲۳ دلار در پایان سال ۲۰۱۹ تقویت شده است. رشد قیمت سالانه طلا تحت تاثیر نگرانیهای پیرامون رکود اقتصادی روی داد که تقاضای سرمایه‌گذاران را به سطح کم سابقه‌ای رساند.

در حالی که روند صعودی قیمت طلا که اوایل تابستان آغاز شد و به سرعت قیمت‌ها را به بالاترین حد در شش سال اخیر رساند، مایه شگفتی تحلیلگران وال استریت شد اما سرمایه‌گذاران کاملا چنین نتیجه‌ای را پیش بینی می‌کردند.

در نظرسنجی سال گذشته کیتکونیوز برای دورنمای قیمت ۲۰۱۹ حدود یک سوم از همه ۱۶۴۰ رای دهند انتظار داشتند قیمت‌ها به بالای ۱۵۰۰ دلار صعود کند. هر اونس طلا برای تحویل فوری در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۸ درصد رشد قیمت داشت و سال را در قیمت ۱۵۱۹ دلار و ۴۱ سنت به پایان برد.

اگرچه تحلیلگران وال استریت انتظار دارند قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۲۰ به روند صعودی ادامه دهد اما به اندازه سرمایه‌گذاران خوش بین نیستند. بسیاری از بانک‌های بین‌المللی مانند گلدمن ساکس، ABN AMRO و تی دی سکیوریتیز پیش بینی می‌کنند قیمت هر اونس طلا به حدود ۱۶۰۰ دلار می‌رسد.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، تحلیلگران گلدمن ساکس در گزارش خود از دورنمای قیمت طلا که اواخر نوامبر منتشر شد، خاطرنشان کردند با توجه به به خرید ۷۵۰ تن طلا از سوی بانکهای مرکزی که در راستای دلارزدایی بوده است، ما دورنمای مثبت از قیمت طلا در سال ۲۰۲۰ را حفظ کرده و انتظار داریم این فلز زرد تا مرز ۱۶۰۰ دلار صعود کند.

به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت "اکسی تریدر"، فضای نرخهای بهره پایین، تداوم ابهامات کلان و رکورد بالای بازارهای سهام، نگهداری طلا به عنوان پناهی در برابر ناملایمات اقتصادی را منطقی کرده است. این دیدگاه احتمالا می‌تواند عامل تقاضای بالاتر برای طلا در سال ۲۰۲۰ باشد و از روند صعودی میان مدت این فلز ارزشمند پشتیبانی کند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید