Performancing Metrics

بازار کالاهای ایرانی گسترش یافته است | اتاق خبر
کد خبر: 436841
تاریخ انتشار: 15 دی 1398 - 16:59
عضو اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد:
یک عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: با افزایش نسبی فعالیت در شهرک‌های صنعتی، آمار اشتغال کشور حفظ شده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مهدی پورقاضی اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در سال‌های گذشته برای حوزه تولید به وجود آمده و به کاهش استفاده از ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی منجر شده بود، در ماه‌های گذشته با توجه به تغییراتی که در شرایط اقتصادی کشور به وجود آمد، این منحنی تغییر وضعیت داد.

به گفته وی، هرچند تحریم‌ها محدودیت‌های زیادی در مسیر اقتصاد ایران ایجاد کرده‌اند اما با توجه به افزایش نرخ ارز و کاهش واردات کالا، این موضوع فضایی جدید را برای توسعه تولید در ایران به وجود آورد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد از ابتدای سال، فعالیت در برخی شهرک‌های صنعتی از سر گرفته شده یا با قدرت بیشتری پیگیری می‌شود، تصریح کرد: بر اساس برآوردها، درصد قابل توجهی از ظرفیت تولیدی ما در سال‌های گذشته عملا بلا استفاده مانده و از این رو فرصت فعلی می‌تواند به فعال کردن دوباره آنها منجر شود.

پورقاضی ادامه داد: در کوتاه مدت با توجه به ممنوع شدن واردات برخی کالاها و به صرفه نبودن استفاده از کالاهای خارجی، بازار کالاهای ایرانی گسترش یافته و همین موضوع تداوم تولید را باعث شده و انگیزه‌ای برای حفظ سرمایه‌ها شده است.

به گفته وی، برای حفظ این روند و طولانی مدت شدن رونق تولید در برخی واحدهای‌ صنعتی، از بین بردن موانع قانونی، تامین مواد اولیه، کاهش فشار بر تولیدکنندگان و افزایش کیفیت محصولات ایرانی برای به دست آوردن بازارهای صادراتی اولویت‌هایی هستند که باید به آنها توجهی ویژه صورت گیرد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نرخ بیکاری در پاییز سال جاری در قیاس با فصل مشابه سال قبل، با کاهشی ۱.۲ درصدی به ۱۰.۶ درصد رسیده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید