Performancing Metrics

پیش‌بینی ظرفیت حدود ۵۰ هزار نفری برای سفرهای ریلی مردم به کرمان+ جزئیات | اتاق خبر
کد خبر: 436894
تاریخ انتشار: 16 دی 1398 - 19:48
معاون مسافری شرکت راه آهن خبر داد
معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: حدود ۵۰ هزار صندلی در قطارهای برنامه‌ای، فوق‌العاده و ادامه‌ای به مقصد کرمان برنامه ریزی شده که از این تعداد ۴۰ هزار نفر صندلی قطارهای حومه‌ای تهران است که بلیت آن‌ها رایگان خواهد بود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مراسم تشییع پیکر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت امروز در تهران برگزار شد. همچنین پیکر این سردار مقاومت عصر امروز (دوشنبه ۱۶ دی ماه) برای وداع به قم منتقل شد و پس از آن برای برگزاری مراسم تشییع و تدفین فردا (سه شنبه ۱۷ دی ماه) به زادگاهش کرمان می‌رود.

میرحسن موسوی -معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران- درباره آخرین وضعیت ناوگان ریلی برای جابجایی مردم و عزاداران شهید سلیمانی و رساندن آن‌ها به مراسم تشییع و تدفین ایشان به کرمان اظهار کرد: همه برنامه‌ریزی‌های لازم از ابتدای ورود این شهید والامقام به ایران برای خدمت رسانی به مردم و عزاداران در استان‌های مختلف صورت گرفته است و برای جابجایی مردم به مقصد کرمان حدود ۵۰ هزار نفر صندلی ظرفیت در ناوگان ریلی ایجاد کرده‌ایم که مردم می‌توانند از آن استفاده کنند. از این تعداد ۴۰ هزار نفر صندلی آن قطارهای حومه‌ای فوق‌العاده است و به صورت رایگان عزاداران را جابجا می‌کند.

وی با تسلیت شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی افزود: اقدامات صورت گرفته راه آهن برای مراسم شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان به گونه‌ای است که ظرفیت قطارهای برنامه‌ای، فوق‌العاده‌ و ادامه‌ای تقریبا ۵۰ هزار نفر صندلی برای امروز به مقصد کرمان و فردا از کرمان به مقصد تهران و دیگر مقاصد مذکور است. در بخش قطارهای برنامه‌ای سه قطار به شماره‌های ۷۲۰، ۷۲۲ و ۷۲۴ تهران را به مقصد کرمان ترک خواهد کرد که حرکت آن‌ها از پایتخت به ترتیب ۱۱:۱۰دقیقه، ۱۶:۴۵ دقیقه و ۱۹:۵۵ دقیقه خواهد بود. همچنین این قطارها به ترتیب در ساعات ۲۳:۲۰، ۱۹:۵۰ و ۱۶:۴۵ فردا (سه شنبه ۱۷ دی ماه) از کرمان به تهران مراجعت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت قطارهای برنامه‌ای به صورت رفت و برگشت حدود ۱۷۰۰ نفر صندلی است، ادامه داد: برای ظرفیت حدود هزار نفر صندلی قطارهای فوق‌العاده‌ای نیز به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که دو قطار ۷۰۰ و ۷۰۲ تهران را در ساعت ۱۸:۰۵ دقیقه و ۱۵ دقیقه ترک می‌کنند و فردا در ساعات ۲۰:۵۰ دقیقه و ۱۸:۵۰ دقیقه از کرمان به سمت تهران حرکت خواهند کرد.

 معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ظرفیت حدود ۸۰۰ نفر را برای قطار زاهدان-کرمان نیز برنامه ریزی کرده‌ایم، گفت: در قطارهای فوق‌العاده ظرفیت حدود ۴۰ هزار نفر صندلی را به صورت رایگان برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا زائران بتوانند به وسیله این قطارها به کرمان سفر کرده و در مراسم تشییع پیکر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی شرکت کنند. همچنین در حوزه قطار ادامه‌ای قطار تهران – یزد را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که از مقصدش به سمت کرمان حرکت کند که ساعت حرکت این قطار از تهران ۲۱:۳۰ امروز دوشنبه خواهد بود و فردا ساعت ۱۳:۳۰ کرمان را ترک کرده و به سمت پایتخت بر می‌گردد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید