Performancing Metrics

عقب‌نشینی منابع غربی از شایعه سازی درباره سقوط هواپیما در ایران | اتاق خبر
کد خبر: 437015
تاریخ انتشار: 19 دی 1398 - 17:51
منابع غربی یک روز پس از سقوط هواپیمای متعلق به خطوط هواپیمایی اوکراین در ایران، از شایعاتی که روز گذشته در حال ترویج آن بودند عقب نشینی کردند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در حالی که روز گذشته برخی رسانه‌های خبری غربی به نقل از برخی منابع به این شایعه دامن می زدند که سقوط هواپیما بر اثر عوامل غیر طبیعی بوده و احتمالا هواپیما ساقط شده است! واکنش به موقع مسئولان ایرانی و گزارش اولیه بررسی دلایل سقوط که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری منتشر شد، مواضع مطرح شده در غرب را تغییر داد.

در تازه‌ترین گزارش‌ها، آژانس‌های اطلاعاتی غربی بر اساس بررسی‌های اولیه خود به این نتیجه رسیده‌اند که هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین به علت نقص فنی در ایران سقوط کرده و اصابت شی خارجی عامل سقوط آن نبوده است.

خبرگزاری رویترز با نقل قول بالا از منابع امنیتی آمریکایی، اروپایی و کانادایی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، نوشته است که اطلاعات آژانس‌های اطلاعاتی نشان می دهد که این هواپیما دچار نقص فنی شده است.

منبع کانادایی نیز به رویترز گفته است شواهدی وجود دارد که یکی از موتورهای جت این هواپیما بیش از حد گرم شده بوده است.

از سوی دیگر گزارش اولیه دفتر بررسی سانحه سازمان هواپیمایی ایران از سقوط بوئینگ ۷۳۷ اوکراین هم گفته‌های منابع رویترز را تایید می کند. گزارش اولیه دفتر بررسی سانحه سازمان هواپیمایی ایران می گوید این هواپیمای مسافربری بر اثر نقص فنی و پیش از سقوط دچار آتش سوزی شده است.

بر اساس گزارش این دفتر، این آتش سوزی موجب قطع ارتباطات مخابراتی و نهایتا سقوط این هواپیما شده است.

وزیر راه و شهرسازی نیز شب گذشته  «شایعات مطرح شده درباره نحوه سقوطه هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی» را رد کرده و گفته بود که «نقص فنی هواپیما موجب آتش سوزی و سقوط آن شده است. »

یورونیوز گزارش کرد که بر اساس تازه‌ترین خبرها، صبح روز پنجشنبه یک تیم اوکراینی برای بررسی سانحه پرواز شماره ۷۵۲ وارد تهران شده است. وزارت راه و شهرسازی گفته است که این تیم متشکل از «کارگروه‌های بررسی سوانح، مدیریت بحران، تشخیص هویت، روابط بین‌الملل و نمایندگان شرکت بهره بردار هواپیما» است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید