Performancing Metrics

جلسه کمیته دستمزد شورای کار دوشنبه برگزار می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 439696
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1398 - 16:04
عضو شورای عالی کار خبر داد
عضو کارگروه دستمزد شورای عالی کار از برگزاری جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار در روز دوشنبه برای رایزنی در مورد حداقل دستمزد سال آینده حقوق بگیران تامین اجتماعی خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، فرامرز توفیقی در مورد برگزاری جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده حقوق بگیران تأمین اجتماعی اظهار داشت: بر اساس دعوت‌نامه‌ای که برای ما ارسال شده، جلسه در روز دوشنبه ۲۶ اسفند ماه برگزار خواهد شد و تا این لحظه خبری دال بر لغو جلسه اعلام نشده است.

عضو کارگروه دستمزد شورای عالی کار در پاسخ به این سوال که «با توجه به عدم تشکیل جلسات کمیته دستمزد طبق روال سال‌های گذشته آیا ممکن است تعیین حداقل دستمزد به فروردین ماه موکول شود؟»، گفت: زمان برای ما مهم نیست بلکه تمام تلاشمان را می‌کنیم تا به خواسته‌های حداکثری خود برسیم حال می‌خواهد این مسائل در یک ربع به اتمام برسد یا چند جلسه.

وی ادامه داد: مهم‌ترین خواسته ما تأمین شدن سبد معیشت خانوار بوده است و اینکه حداقل دستمزد کارگران به گونه‌ای باشد که بند ۲ ماده ۴۱ قانون کار را پوشش دهد.

توفیقی گفت: البته این بدان معنا نیست که از بند یک فارغ شویم بلکه عینیت بخشیدن به بند یک ماده ۴۱، اجرای بند ۲ ماده ۴۱ است. به این صورت که تورم بر مخارج است نه بر مداخل.

وی افزود: در همین راستا هزینه سبد معیشت کارگران یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان افزایش داشته است و به ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان رسیده است؛ این در حالی است که حداقل دستمزد یک کارگر با میانگین تعداد نفرات خانوار ۳.۳ نفری، ۲ میلیون و ۴۰ هزار تومان است که یک فاصله بیش از ۵۰ درصدی دارد؛ ما به دنبال پوشش این فاصله هستیم که برای این مساله تمام تلاش خود را می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید