Performancing Metrics

تامین آرد مورد نیاز نانوایی‌های کشور | اتاق خبر
کد خبر: 439754
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1398 - 21:20
معاون وزیر صنعت اعلام کرد
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تامین آرد مورد نیاز نانوایی‌های کشور خبر داد و گفت: هیچ مشکلی در تامین نان مورد نیاز مردم وجود ندارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، یزدان سیف در نشست امروز با تولید کنندگان نان صنعتی با اشاره به اینکه هنوز آرد تعیین شده برای سهمیه اسفند نانوایی‌ها به طور کامل جذب نشده است، افزود: ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم در کارخانه‌های مختلف صرف تولید شیرینی، شکلات، رشته‌های آشی و دیگر موارد می‌شود که از این رقم ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن صرف تولید نان می‌شود که با کسب ۱۵ درصد سبوس گیری آرد مورد نیاز کشور برای تولید نان ۸ میلیون تن است که این رقم به طور کامل تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش تولید آرد و نان و گندم هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد، گفت: نان صنعتی نیز یکی از راهبردهای بلندمدت کشور است که البته ما در این حوزه همیشه با چالش مواجه بوده‌ایم؛ چراکه علیرغم سرمایه گذاری‌های کلان و تسهیلات ارزان قیمت دولت‌های مختلف در این بخش، فرهنگ مصرفی مردم به سمت تازه خوری ادامه دارد؛ به نحوی که در تهران مصرف نان صنعتی هیچ زمانی از ۱۱ درصد بیشتر نشده و البته در کشور نیز این رقم بسیار پایین‌تر است.

سیف با اشاره به بروز شیوع بیماری کرونا و تغییر ذائقه مردم نسبت به مصرف نان، گفت: هم اکنون تقاضا برای نان صنعتی افزایش یافته؛ به طوری که مصرف این نوع نان در تهران به ۱۷ درصد رسیده و در کشور نیز افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به ظرفیت خالی موجود در بیش از ۴۸۰ واحد نان صنعتی در کشور افزود: هم اکنون این واحدها به صورت ۲ تا ۳ شیفت در حال فعالیت هستند و ما نیز برای رفع چالش‌های این صنعت در این جلسه تصمیم‌های جدیدی گرفتیم.

سیف ایجاد شبکه مویرگی توزیع نان صنعتی را یکی از سازو کارهای رفع مشکلات این صنعت دانست و افزود: از پس فردا نان‌های صنعتی در میادین میوه و تره بار به همه نقاطی که وزارت صمت مقرر کند توزیع خواهد شد، این موضوع برای افزایش دسترسی مردم به نان صنعتی است.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با وزارت کشور و نیروی انتظامی برای تسهیل فرآیند حمل و نقل این نان‌ها ادامه داد: فعالیت نانوایان صنعتی حتی در ایام تعطیل ادامه خواهد داشت و این واحدها در چند شیفت به تولید نان صنعتی مشغول هستند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی افزایش سهم مصرف نان‌های صنعتی را در سبد خانوار سبب افزایش بهداشت دانست و گفت: ما قادر به تأمین ۴۰ درصد نیاز کشور به نان در واحدهای صنعتی هستیم؛ در حالی که نیازی به اضافه کردن خط جدید در این بخش نداریم.

سیف با اشاره به فعالیت ۸۹ هزار واحد نانوایی در کشور افزود: تقویت تولید نان صنعتی به معنی تعطیلی نانوایی‌ها نیست بلکه ما به دنبال اتصال نان صنعتی و سنتی هستیم.

وی ادامه داد: نانوایی‌های سنتی می‌توانند با فروش نان صنعتی در کنار تولیدات خود به سود بیشتری دست پیدا کنند که امیدواریم سال آینده این زنجیره تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: امیدواریم با تقویت تسهیلات و تخفیف در بیمه و مالیات واحدهای صنعتی هزینه تمام شده این نوع نان را کاهش داده و نان ارزان‌تری در اختیار مردم قرار دهیم.

سیف افزود: ما این قول را می‌دهیم که هیچ مشکلی در تأمین نان کشور وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید