Performancing Metrics

صعود طلا در واکنش به کاهش نرخهای آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 439786
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1398 - 16:11
قیمت طلا در اوایل معاملات روز دوشنبه در واکنش به اقدام دوباره بانک مرکزی آمریکا در کاهش اضطراری نرخ‌های بهره، جهش پیدا کرد اما فروش از سوی برخی از فعالان بازار باعث شد رشد قیمت این فلز ضعیف‌تر شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل فوری در بازار سنگاپور ۰.۹ درصد رشد کرد و به ۱۵۴۲ دلار و ۹۰ سنت رسید. بهای طلا در زمان گشایش معاملات حداکثر ۲.۸ درصد صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۱.۷ درصد افزایش، به ۱۵۴۳ دلار رسید.

مارگارت یانگ یان، تحلیلگر شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره اظهار کرد: قیمتها ابتدا تحت تاثیر اقدام غیرمنتظره بانک مرکزی آمریکا افزایش پیدا کردند اما بازار بسیار مردد است و نظرات مختلفی وجود دارد. سرمایه گذاران اکنون همه چیز را به فروش می رسانند و به دنبال پول نقد هستند. وی در ادامه افزود: اقدام بانک مرکزی آمریکا برای طلا مثبت است اما ما در شرایط غیرعادی هستیم و تجربیات گذشته ممکن است در شرایط نوسان بالا و سردرگمی بازار صدق پیدا نکند.

بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را به نزدیک صفر کاهش داد و خرید اوراق قرضه را آغاز کرد تا به حمایت از اقتصاد جهانی در بحبوحه شیوع سریع ویروس کرونا کمک کند.

ارزش دلار از بالاترین حد خود در بیش از دو هفته گذشته نزول کرد و بازارهای سهام پس از اقدام سیاستگذاران آمریکایی که دومین کاهش غیرمنتظره نرخهای بهره در سال جاری بود، سقوط کردند.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا کاهش پیدا کرد و حرکت به سوی رکورد پایین هفته گذشته را ازسرگرفت در حالی که ارزش ین به بالاترین حد دو هفته گذشته در برابر دلار رسید.

معمولا کاهش نرخهای بهره به نفع طلاست و هزینه نگهداری این فلز را کاهش داده و جذابیت سرمایه گذاری در آن را تقویت می کند.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی نیوزیلند هم نرخهای بهره را کاهش داده و وزیران دارایی اتحادیه اروپا قصد دارند در خصوص یک واکنش اقتصادی هماهنگ توافق کنند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۲.۹ درصد کاهش، به ۱۷۵۳ دلار و ۸۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، در ۷۶۱ دلار ایستاد. هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و ۱۴ دلار و ۶۸ سنت معامله شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید