Performancing Metrics

ایران دوباره قفل زندان تحریم‌ها را می‌شکند | اتاق خبر
کد خبر: 439878
تاریخ انتشار: 28 اسفند 1398 - 21:51
ظریف در پیام نوروزی‌اش:
وزیر امور خارجه کشورمان با تبریک فرارسیدن سال نو اظهار کرد: من به عنوان وزیر خارجه ایران خود را متعهد می‌دانم و به شما قول می‌دهم که در سال 1399 با بی‌عدالتی و نابرابری در امر سلامت شما مبارزه کنم و نامه اخیرم به دبیرکل سازمان ملل بیانیه این مبارزه بود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف در یک پیام ویدئویی که به مناسبت فرارسیدن سال نو منتشر کرده است، با تبریک فرا رسیدن نوروز به تمام ملت ایران و تمام کسانی که نوروز را جشن می‌گیرند، گفت: سال پر از اندوهی گذشت. فروردین سیلاب، آبان ماه زلزله و بلوا، دی‌ماه داغ سردار بزرگ ایران، عزاداران کرمان و جانسوختگان آسمان و بهمن و اسفندماه بیماری و تحریم.

ظریف با بیان اینکه کرونا یک ویروس عالمگیر است، گفت: اما در همه جا به یک اندازه قربانی نمی‌گیرد. ما همیشه به درستی گفته‌ایم که تحریم‌های یک جانبه وضع شده علیه ایران ظالمانه است و کرونا حقیقت این ظلم را برای جهانیان آشکار کرد.

وی با بیان اینکه تحریم سلامت ایرانیان از همان ابتدا در هسته مرکزی تروریسم اقتصادی و تحریم تعبیه شده بود، گفت: وقتی حق ملتی در دسترسی به دارو و غذا و سایر اقلام بشردوستانه سلب شود، در مقایسه با سایر کشورها در موقعیتی نابرابر و آسیب‌پذیرتر قرار می‌گیرد.

ظریف با بیان اینکه نوروز همان عهد و اراده‌ای است که با خود و دیگران برای ساختن فردایی بهتر می‌بندیم، ادامه داد: من به عنوان وزیر خارجه ایران خود را متعهد می‌دانم و به شما قول می‌دهم که در سال 1399 با بی‌عدالتی و نابرابری در امر سلامت شما مبارزه کنم و نامه اخیرم به دبیرکل سازمان ملل بیانیه این مبارزه بود.

ظریف افزود: اجازه بدهید که در لحظات سال جدید صادقانه خدمت شما عرض کنم که ما برای مبارزه با تحریم و کرونا نیازمند یک خانه‌تکانی ذهنی هستیم. این مبارزه لزوم نوسازی در شیوه حکمرانی را به ما آموخت.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با بیان اینکه نوروز آنگاه خجسته خواهد شد که ما از بند برخی از توهمات در سیاست خارجی و داخلی و نسبت میان این دو رسته باشیم، برای مبارزه با تحریم‌ها باید با همه اشکال گوناگون خود تحریمی وداع کنیم و وارد عصر جدید دیپلماسی شویم. در دنیای امروز دیپلماسی رسمی بدون دیپلماسی عمومی و بدون ظرفیت‌سازی در نهادهای مدنی به جایی نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه مبارزه ضد کرونایی ملت ما در همین مدت کوتاه مرز میان ایرانیان مقیم خارج و داخل را از میان برداشته است، گفت: ایرانیان میهن دوست با مشاهده خطر کرونا مرزبندی‌ها را به کناری نهاده و سلامتی و بقای مردم خود را بر صدر همه مرزبندی‌ها نشاندند و این رویکرد ملی متقابلا مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخشی دیگراز پیام نوروزی خود با بیان اینکه امروز مرزها از خطوط خودی و غیر خودی مرسوم نمی‌گذرد، از خطوط مخالف و موافق حاکمیت نمی‌گذرد، گفت: هر آن کس که در جانب زندگی هموطنان خود مستقر شده و به طور توامان با مرگ پراکنی تحریم‌ها و کرونا مبارزه می‌کند، ایرانی است و خودمانی.

وی با بیان اینکه من به همه هم‌میهنان خود در هر نقطه از گیتی عرض می‌کنم امروز وطن به کمک شما بیش از هر زمان دیگری نیازمند است، خاطرنشان کرد: آمریکا می‌کوشد از طریق افزایش مستمر لایه‌ها و عمق تحریم‌ها، در نهایت کشورمان را به یک جزیره محصور در اقیانوسی از تحریم‌ها و رنج‌ها تبدیل کند؛ در مقابل نوروز پیروز الهام‌بخش ایران است. ایران باز می‌آید و برمی‌خیزد و دوباره قفل زندان تحریم را می‌شکند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید