Performancing Metrics

کاهش ۸۰ درصدی پروازهای داخلی | اتاق خبر
کد خبر: 439927
تاریخ انتشار: 29 اسفند 1398 - 21:34
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از کاهش بیش از ۸۰ درصدی پروازهای داخلی و سفرهای هوایی مردم در این ایام خبر داد و گفت: شرکت‌های هواپیمایی در این هفته‌ها بر اساس محاسبات صورت گرفته بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان تا پانزدهم فروردین ماه زیان می‌کنند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مقصود اسعدی سامانی اظهار کرد: در سال گذشته در چنین روزهایی در اوج سفرهای هوایی قرار داشتیم و شرکت‌های هواپیمایی برای پروازهای فوق العاده برنامه‌ریزی می‌کردند اما امسال شرایط کاملاً برعکس شده و شاهد کاهش شدید پروازهای داخلی و تقاضای مسافران برای انجام این پروازها هستیم و در این میان نیز پروازهای خارجی با محدودیت‌های بسیار آن هم در چندین مسیر محدود از سوی ایران‌ایر انجام می‌شود.

قطع شدن پروازهای رشت، رامسر، شیراز و اهواز

وی افزود: به دلیل آنکه تقاضایی برای پرواز به مقصد رشت و رامسر وجود نداشت، پروازها به صورت کامل در این مسیر قطع شده است. همچنین پروازها در استان‌های درگیر مانند مازندران بسیار محدود انجام می‌شود و قیمت آن‌ها از حداقل نرخ مصوب هم کمتر شده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: شرایط به گونه‌ای شده که برخی شرکت‌های هواپیمایی پروازهایشان به مقاصدی مانند شیراز و اهواز را که مسافرت چندانی هم وجود ندارد، قطع کرده‌اند و این مسئله سبب شده پروازها به این مقاصد هم قطع شود.

کمبود نقدینگی عامل تاخیر در پرداخت بهای بلیت‌های کنسل شده

اسعدی سامانی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برخی از ایرلاین‌ها بهای بلیت‌های کنسل شده مردم را برخلاف دستورالعمل‌های ابلاغ شده پرداخت نمی‌کنند؟ گفت: مشکلاتی در این ایام برای ایرلاین‌ها به وجود آمده است، چراکه کاهش شدید پروازها و تقاضای مردم برای خرید بلیت هواپیما سبب کاهش شدید درآمد ایرلاین‌های داخلی شده است و آنها دچار کمبود این نقدینگی شده‌اند و اگر بعضا پرداخت بهای بلیت پرواز کنسل شده مردم با تأخیر مواجه شده، به همین دلیل است.

وی اضافه کرد: بر اساس محاسبات صورت گرفته شرکت‌های هواپیمایی داخلی تا پانزدهم فروردین ماه از کنسل شدن پروازها و کاهش آن‌ها حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان ضرر می‌کنند و این زیان تنها مختص شرکت‌های هواپیمایی بوده و دفاتر خدمات مسافری، هتل‌ها و غیره را در بر نمی‌گیرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: شرکت‌های هواپیمایی علاقه‌مند هستند مردمی که بلیت پروازشان را کنسل کرده‌اند بهای آن را پرداخت کنند اما با مشکل مواجه شده‌اند؛ بنابراین از همه مسافران درخواست می‌کنیم که سعه صدر داشته باشند و بدانند که به زودی این اتفاق می‌افتد و بهای بلیت کنسل شده آن‌ها پرداخت خواهد شد.

اسعدی سامانی تاکید کرد: با توجه به اینکه برآوردهای خود را از ضرر و زیان صوررت گرفته به دولتمردان داده‌ایم و امیدواریم هر چه زودتر تدابیری در ستاد مقابله با کرونا برای جبران این مشکل بیاندیشند تا شرکت‌های هواپیمایی بتوانند روی پای خود بایستند و به فعالیت‌شان در صنعت حمل و نقل هوایی ادامه دهند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید