Performancing Metrics

ادامه حمایت از تولید ملی برای تحقق شعار امسال | اتاق خبر
کد خبر: 439962
تاریخ انتشار: 1 فروردین 1399 - 17:09
قائم مقام شرکت راه آهن اعلام کرد
قائم مقام شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: سال گذشته این شرکت از رونق تولید ملی استقبال و از ظرفیت‌های بسیار زیادی از تولیدکنندگان داخلی استفاده شده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مقام معظم رهبری در لحظات تحویل سال جدید سال ۱۳۹۹ را سال جهش تولید اعلام کردند و فرمودند که باید با کار 10 برابری، تولید به جایی برسد که در زندگی مردم اثر بگذارد. مسائل اقتصادی کشور متعدد است از جمله «اصلاحات بانکی، گمرکی و مالیاتی» و «بهبود فضای کسب‌وکار» اما نقش تولید بی‌همتا است و با راه افتادن تولید و استفاده از بازار فروش ۸۰ میلیونی در داخل و ضمناً ارتباط با فروش و بازارهای خارجی، مشکلات اقتصادی قطعاً پایان می‌یابد و تحریم‌ها به نفع کشور تمام خواهد شد.

ایشان خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید. البته لازمه تحقق این هدف برنامه‌ریزی است و بخشهای مختلف مانند سازمان برنامه، مجلس و مرکز تحقیقات آن، قوه‌قضائیه، مجموعه‌های دانش‌بنیان و گروههای پر شمار جوان، مبتکر و فعال باید در این برنامه‌ریزی‌ها شرکت کنند.

در این راستا حسین عاشوری - قائم مقام شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران -اظهار کرد: در سال گذشته که به عنوان سال رونق ملی نامگذاری شد، راه آهن جمهوری اسلامی ایران افتتاحیه های بسیاری که حاصل تولید ملی بود را داشت که می‌توان به واگن‌های باری، لوکوموتیو، مسافری و مسئله ریل ملی و بهره برداری و استفاده از آنها در پروژه‌های تعریف شده صنعت ریلی کشور اشاره کرد.

وی افزود: یکی از این افتتاحیه‌ها تحویل و بهره‌برداری از ۳۲۲ ناوگان جدید راه آهن در روزهای پایانی سال گذشته بود که همه آن‌ها در سایه حمایت از تولید ملی شکل گرفت. عمده این واگن ها باری و تعدادی دیگر از آن‌ها نیز واگن مسافری و لوکوموتیو بودند که حاصل تلاش شرکت مپنا بود و تماماً به صورت داخلی طراحی و ساخته شده است. البته همین که تو خوب وعده داده تا ۲۰ دستگاه لوکوموتیو دیگر در سال ۱۳۹۹ بسازد و به ما تحویل دهد.

عاشوری گفت: در زمینه واگن‌های مسافری باید گفت که تولید جدید و بازسازی واگن های قدیمی با طراحی جدید از جمله برنامه‌های شرکت راه‌آهن بوده که کاملاً از ظرفیت‌های داخلی استفاده کرده‌ایم و همچنین در زمینه واگن‌های باری تمرکز ما تماماً بر تولید واگن های جدید با کاربری های متفاوت معادن و حمل و نقل غلات و کالاهای اساسی بوده است.

قائم مقام شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در سال گذشته ۷۰۰ دستگاه ناوگان جدید به شبکه ریلی اضافه شد که حاصل تلاش و زحمت حدود شش کارخانه لوکوموتیو سازی داخلی و برنامه ریزی و سیاست گذاری های دولت در این راستا در قالب ماده ۱۲ و تبصره ۱۸ برای حمایت از تولید ملی است.

وی تاکید کرد: دولت از همه ظرفیت‌های قانونی خود برای حمایت از رونق تولید داخلی در سال گذشته استفاده کرد و بخشی از تولیدات ملی حاصل سرمایه‌گذاری شرکت‌های خصوصی صاحب بار در سال گذشته بود و امیدواریم در سال جدید نیز همین روند با شتاب بیشتر ادامه پیدا کند و شاهد رونق و جهشی بیشتر تولید ملی باشیم.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید