Performancing Metrics

جزئیات تغییر هزینه‌ خانوارها در تامین کالا | اتاق خبر
کد خبر: 439989
تاریخ انتشار: 2 فروردین 1399 - 18:03
در حالی در آخرین ماه سال گذشته تأمین هزینه‌های مردم با افزایش ۲۲ درصدی نسبت به همین ماه در سال ۱۳۹۷ همراه بوده که در این بین بالاترین رشد هزینه مربوط به حمل و نقل است و فقط گروه گوشت‌ها کاهش قیمت داشته‌اند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سال ۱۳۹۸ با تورم سالانه ۳۴.۸ درصدی به پایان رسید. این در حالی بود که در بررسی تورم نقطه به نقطه مشخص می‌شود خانوارها در مجموع حدود ۲۲ درصد نسبت به اسفند سال قبل افزایش هزینه داشته‌اند.

اما بررسی وضعیت کالاهای مصرفی خانوارها از آنچه مرکز آمار برای گزارش شاخص قیمت کالا و خدمات در کشور منتشر کرده، نشان می‌دهد که خرید خوراکی‌ها با افزایش هزینه ۱۳.۷ درصدی نسبت به اسفند سال قبل همراه بوده است.

در بین کالاها و خدمات حمل و نقل با ۴۴.۸ درصد بیشترین افزایش هزینه را داشته و بعد از آن پوشاک و کفش با ۲۹.۷ درصد قرار دارد.

همچنین «مسکن، آب، برق و گاز» حدود ۲۲ درصد و«آب، برق و سوخت» ۱۳.۵ درصد نسبت به اسفند ۱۳۹۷ افزایش هزینه داشته است.

اما فقط دو گروه کالایی هستند که مردم برای خرید آن‌ها در اسفند سال قبل نسبت به همین ماه در سال ۱۳۹۷ ارزان‌تر خریده‌اند و با تورم منفی همراه بوده است؛ گروه «گوشت قرمز و سفید» با منفی ۲.۳ درصد و «گوشت قرمز و ماکیان» با منفی ۴.۴ درصد ارزان شده است.

در بررسی تورم سالانه بیشترین تورم مربوط به گروه «ماهی‌ها و صدف‌داران »و همچنین «چای و قهوه» با ۵۶ درصد است و بعد از آن گروه گوشت قرمز و سفید و ماکیان با حدود ۴۹ درصد در بالاترین حد تورمی در بین کالاها قرار دارد.

 

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید