Performancing Metrics

جدیدترین اقدامات کشورها برای مقابله با کرونا | اتاق خبر
کد خبر: 440326
تاریخ انتشار: 9 فروردین 1399 - 14:22
بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را مجددا کاهش داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در شرایطی که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ از ۵۷۷ هزار نفر و شمار قربانیان نیز از ۲۶ هزار نفر عبور کرده است، کشورهای مختلف در سراسر جهان به انجام اقدامات جدید برای کاستن از تبعات اقتصادی کرونا ادامه می دهند. 

کانادا

بانک مرکزی کانادا در نشستی اضطراری اعلام کرد نرخ بهره را با منفی ۰.۵ درصد کاهش به ۰.۲۵ درصد رسانده است تا از شدت خسارت های کرونا بر روی کسب و کارها بکاهد. خبر غافل گیرکننده برای بازارها، ورود این بانک به بازار اوراق خرید و فروش اوراق قرضه به صورت گسترده بود که طبق اعلام این بانک، قرار است هفته ای پنج میلیارد دلار و تا سقف ۱۰۰ میلیارد دلار اوراق خریداری شود. 

این سومین اقدام بانک مرکزی کانادا برای کمک به تقویت رشد اقتصادی و حمایت از کسب و کارها در این کشور است.

هند

بانک مرکزی هند نیز به مانند همتای کانادایی خود تصمیم گرفت نرخ بهره را کاهش دهد. در شرایطی که دولت تصمیم به قرنطیه ۱.۳ میلیارد انسان برای کاستن از سرعت شیوع کرونا شده، با تصمیم بانک مرکزی نرخ بهره با ۰.۷۵ درصد کاهش به ۴.۴۰ درصد رسیده است. پیش از این بانک مرکزی با صدور بخشنامه ای به بانک های هندی دستور کاهش تعداد شعب فعال را داده بود.

ژاپن

منابع آگاه از رونمایی یک بسته حمایتی بزرگ جدید توسط ژاپن در روزهای آتی خبر داده اند که احتمالا معادل ۱۰ درصد کل تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد بود. طبق اعلام این منابع، تا ۵۱۵ میلیارد دلار خط اعتباری در اختیار کسب و کارها قرار خواهد گرفت. این برنامه، بخشی از تعهد ژاپن برای تزریق منابع مالی به بازارها به عنوان بخشی از بسته پنج تریلیون دلاری کشورهای گروه ۲۰ برای مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا خواهد بود. 

به دلیل قرار داشتن نرخ بهره فعلی در سطح منفی، بانک مرکزی ژاپن احتمالا تغییری در سطح نرخ بهره خود اعمال نخواهد کرد. 

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید