Performancing Metrics

هالک بانک ترکیه درخواست اعلام بیگناهی خود را به دادگاه آمریکا داد | اتاق خبر
کد خبر: 440609
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1399 - 22:51
در پرونده مربوط به دور زدن تحریم‌های ایران
هالک بانک ترکیه دیروز درخواست اعلام بیگناهی خود در پرونده کمک به دور زدن تحریم‌های ایران را به دادگاه فدرال منهتن ارائه داد. این پرونده روابط ترکیه و آمریکا را تحت فشار قرار داده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، هالک بانک ترکیه روز گذشته درخواست اعلام بیگناهی خود در پرونده کمک به دور زدن تحریم‌های ایران را به دادگاه فدرال منهتن ارائه داد. این پرونده روابط ترکیه و آمریکا را تحت فشار قرار داده است.

درخواست اعلام بیگناهی (در مورد اتهاماتی شامل توطئه، کلاهبرداری بانکی و پول‌شویی) توسط وکیل این بانک در آمریکا در جلسه رسیدگی دادگاه که به علت پاندمی ویروس کرونا با کنفرانس تلفنی برگزار می‌شد، ارائه شد.

دادستانی آمریکا هالک بانک را به استفاده از خدمات مالی و شرکت‌های پوششی در ایران، ترکیه و امارات متحده عربی، به منظور فرار از تحریم‌های آمریکا متهم کرده‌اند. تراکنش‌های این بانک از طریق طلا، غذا و دارو انجام می‌شده است.

اتهامات بانک در اکتبر گذشته اعلام شد و به دنبال آن ۹ نفر از کارکنان آن هم به علت اقداماتی که از ۲۰۱۶ به بعد داشتند متهم شدند.

در نهایت پس از اینکه رضا ضراب، تاجر ثروتمند ترکی-ایرانی طلا، با قبول گناهکار بودن خود در دادگاه آمریکا بر علیه محمت هاکان آتیلا، مدیر سابق هالک بانک شهادت داد تا در همین دادگاه فدرال منهتن اتهاماتی بر علیه آتیلا اعلام شده و او محکوم و زندانی شود.

آتیلا سال گذشته از زندان به ترکیه بازگشت و به مدیرکل بورس سهام استانبول تبدیل شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید