Performancing Metrics

زندگی راحت تر با استفاده از سه مارکت که به شما معرفی می کنیم! | اتاق خبر
کد خبر: 440704
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1399 - 17:26
همه شما با مارکتی به نام گوگل پلی آشنایی دارید که پس از خرید یگ گوشی به عنوان اولین مارکت بر روی آن نصب می‌شود و قابل استفاده خواهد بود. کما اینکه این برنامه در داخل کشور ما با توجه به استفاده از واحد دلار و خرید های دلاری چندان کاربردی نیست.

همه شما با مارکتی به نام گوگل پلی آشنایی دارید که پس از خرید یگ گوشی به عنوان اولین مارکت بر روی آن نصب می‌شود و قابل استفاده خواهد بود. کما اینکه این برنامه در داخل کشور ما با توجه به استفاده از واحد دلار و خرید های دلاری چندان کاربردی نیست. در اینجا تنها برای معرفی به عنوان اولین مارکت از آن استفاده کردیم.

استفاده از دومین مارکت که تقریبا تمام شما با آن آشنایی دارید، مارکت معروف بازار است که تقریبا توسط همه شما انجام شده است. این اپ معروف در کشور ما با نام کافه بازار معرفی شده است و طرفداران زیادی دارد. پس از بازار، مارکت مهم و معروف که به عنوان سومین مارکت معرفی می‌شود، مایکت است. مایکت پس از کافه بازار در کشور ما بسیار محبوب شده است و از آن استفاده می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعاتی را در مورد هر کدام از این مارکت ها بدست آورید.

با توجه به این نکته که سیستم عامل اندروید و گوشی های اندروید امروزه در بین تمام کاربران وجود دارد و تقریبا بازار گوشی های تلفن همراه را از آن خود کرده است؛ تقریبا تمام شما را به فکر انتخاب یک برنامه مناسب برای انتخاب و خرید یک برنامه مناسب در هدف مشخص انداخته است. به طوری که با استفاده از یکی از مارکت های مربوط به سیستم عامل اندروید به راحتی می‌توانید به تمام نرم افزار های مربوط به آن دسترسی پیدا کنید. ذکر این نکته الزامی است که مارکت های بسیار زیادی در این زمینه راه‌اندازی شده‌اند که تنها برخی از آنها موفق بوده اند.

آشنایی با محبوب ترین مارکت کافه بازار

می‌توان گفت که کافه بازار یک فروشگاه مخصوص برنامه ها و نرم افزار های اندرویدی است که ابتدا در سال 89 در بهمن ماه توسط تعدادی از دانشجویان برتر دانشگاه شریف وارد دنیای نرم افزار های اندروید شد. این دانشجویان، آقایان رضا محمدی قایقجی، حسام میرآرمندهی و تعدادی دیگر از بودند. تعدادی زیادی از نرم افزار های مخصوص اندروید که حدودا به 130 هزار عدد می‌رسند در این مارکت وجود دارد که بیشتر آنها در ایران و توسط توسعه دهندگان داخلی تولید شده‌اند. تقریبا می‌توان گفت 21 هزار عدد از این برنامه ها در داخل کشور تولید شده‌اند. در سال 93 ماه اسفند، 17 میلیون نصب از این برنامه ها توسط کاربران کافه بازار مشاهده شده است و با توجه به آمار، 14 میلیون نفر حساب کاربری فعال در این مارکت داشته‌اند. پس با توجه به این آمار و ارقام در صورت دانلود بازار می‌توانید به طیف عظیمی از علاقه مندان بازار بپیوندید که به خاطر میزان کارایی عالی این مارکت به این تعداد رسیده است.

تعداد کسانی که از این مارکت استفاده می‌کنند در پایان سال 95 به میزان 32 میلیون نفر رسیدند که این تعداد نصب فعال در بازار هستند. با گذشت زمان همچنان به تعداد افرادی که از این مارکت استفاده می‌کنند افزوده می شود به طوری که در اوایل سال 98 به صورت فعال این تعداد از مرز 40 میلیون نفر گذشت. با توجه به این ارقام و تعداد استفاده کنندگان این اطلاعات بدست آمده است که ارزش مالی این شرکت در سال 2014 میلادی به مقدار 20 میلیون دلار رسیده است.

دلایل زیادی برای افزایش تعداد کاربران این مارکت وجود دارد که یکی از این دلایل رابط کاربری ساده آن به همراه چینش برنامه ها به صورت اصولی و دسته بندی شده است. هر چند وقت یکبار آپدیت های جدیدی از این مارکت عرضه می‌شود که امکانات بیشتری را به آن اضافه می‌کند. همچنین می‌توانید تمام نرم افزار های اندروید را از طریق این مارکت به آخرین نسخه بروزرسانی کنید. توسعه دهندگان که داخل کشور هستند از طریق بازار می‌توانند به راحتی برنامه های خود را معرفی کنند و به صورت پولی به فروش برسانند. شما می‌توانید از 3 طریق اقدام به پرداخت هزینه این برنامه ها کنید.

آشنایی با مارکت گوگل پلی

گوگل پلی استور که در زبان لاتین با عنوان google play store معرفی می‌شود، به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین مرجع و منبع برای دریافت برنامه های مخصوص اندروید در سراسر دنیاست. این مارکت در سال 2012 ماه مارس معرفی شده است به صورتی که گوگل توانست با ترکیب دو خدمات متفاوت گوگل با نام های اندروید مارکت و گوگل موزیک، یک برند جدید و کاربردی به نام گوگل پلی را به بازار اندروید وارد کند. شما می‌توانید توسط دانلود گوگل پلی، طیف گسترده‌ای از برنامه های کاربردی و حرفه‌ای دنیای اندروید را بدست آورید و از آنها استفاده کنید.

برنامه های کاربردی رایگان را می‌توانید در هر کشوری دانلود کنید ولی برنامه های کاربردی که به صورت پولی عرضه می‌شوند تنها در 129 کشور قابلیت خرید و دانلود دارند. این نرم افزار ها از طریق وب سایت یا برنامه گوگل پلی قابلیت نصب و استفاده دارند. با توجه به اطلاعات دریافت شده در آخرین آمار گوگل پلی استور 1200000 برنامه کاربردی قابل نصب را درون خود جای داده است. این عدد با آخرین آمار شرکت اپل در اپل استور همخوانی دارد.

به نوعی گوگل پلی تعداد دفعاتی که یک برنامه را بارگیری می‌کنند به کاربران نمایش می‌دهد و بدین صورت میزان محبوبیت برنامه را برای آنها به نمایش می‌گذارد. برای اطلاعات بیشتر می‌توان گفت که میزان بارگیری به صورت رنگی در رنگ های مختلف با توجه یه میزان بارگیری نشان داده می‌شود. رنگ خاکستری برای تعداد بارگیری در تعداد 100،500،1000 و 5000 است، رنگ آبی در تعداد 10000 و 50000 بارگیری است، رنگ سبز برای 100000 و 500000 بارگیری است و در نهایت قرمز و نارنجی برای بارگیری های بالای 1000000 میلیون تا بالای 1 میلیارد بارگیری در نظر گرفته می‌شود.

رابط کاربری گوگل پلی توسط گوگل در چندین نوبت طراحی شده است. در سال 2011 ماه فوریه گوگل رابط وب سایت را با عنوان اندروید مارکت معرفی کرد که از آن زمان استفاده از این خدمات توسط سایت هم امکان‌پذیر شد. به صورتی که با استفاده از این رابط می‌توان برنامه های خریداری شده را از راه دور بر روی دستگاه های اندرویدی نصب کرده و از آنها استفاده کرد. در این سایت ها با استفاده از یک حساب کاربری به کاربران اجازه می دهد که برای دستگاه های خود نامی را در نظر بگیرند.

آشنایی با مایکت

 

مایکت توانسته جایگاه ویژه‌ای با استفاده از بیشتر از 12 میلیون کاربر فعال به عنوان یکی از محبوب‌ترین مارکت ها در کشور ما پیدا کند. این مارکت به شرکت (هوشمند گستر هوتن پارس) تعلق دارد. برای دانلود مایکت باید به رعایت حفظ حریم شخصی بسیار توجه کنید. به صورتی که می‌توانید تمام اطلاعات را در زمینه نحوه ذخیره سازی و استفاده از این مارکت را به صورت کامل در این بخش مطالعه کنید.

می‌توان گفت که مایکت یک فروشگاه اندرویدی با بیش از 300 هزار بازی و برنامه مخصوص اندروید است که فعالیت خود را از سال 90 آغاز کرده است. تعدادی برنامه و بازی بیش از 33 هزار عدد توسط توسعه دهنده های ایرانی و خارجی با مایکت همکاری می‌کنند و تمام برنامه های تولید شده توسط آنها با بررسی کامل در مایکت قرار داده می‌شود.

منبع: طرفداری

نظرات
ADS
ADS
پربازدید