Performancing Metrics

ماسک‌های پارچه‌ای، نانو نیستند ! | اتاق خبر
کد خبر: 440712
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1399 - 15:27
این روز‌ها با شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا، مشکلات و معضلات عدیده بهداشتی فراوان ناشی از آن، همه اقشار جوامع کشور‌های مختلف را درگیر نموده است.

متاسفانه این موضوع باعث گردیده که فرصتی برای سودجویی و عوام فریبی عده‌ای در فروش اقلام بهداشتی مورد نیاز جهت پیشگیری و مقابله با این ویروس فراهم شود. ماسک‌های تنفسی از جمله محصولات بهداشتی پرمصرف جهت پیشگیری در ابتلا به ویروس کرونا هستند. اما همه ماسک‌های تنفسی که با عنوان ماسک مشکی نانو در بازار عرضه می‌شوند، ماسک نانو نیستند.

تاثیر زدن ماسک بر صورت علیه شیوع کرونا ویروس

 کشورهای آبی کشورهایی هستند که حتی به مردم سالم خود نیز دستور زدن ماسک داده شد.

 کشورهای قرمز کشورهایی که زدن ماسک را برای مردم خود اجباری نکردند.

میزان شیوع کروناویروس در کشورهای با خط قرمز به خوبی مشهود است. این آمار حاکی از اهمیت استفاده از ماسک‌های تنفسی جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

 ویروس‌ها و ذرات معلق در هوا  از طریق تنفس و مجاری تنفسی به بدن انسان وارد می‌شوند و سازوکار سیستم تنفسی بدن را دچار اختلال می‌کنند. مشکلات ریوی و عفونت‌های تنفسی ناشی از این آلودگی‌ها هستند. به همین خاطر وجود ماسک‌های تنفسی بدلیل ممانعت از ورود ذرات معلق و جلوگیری از ورود آن‌ها به دستگاه تنفسی ضروری است. ذرات معلق از جمله ویروس‌ها و باکتری‌ها در محیط‌های کار صنعتی، بیمارستانی و فضا‌های باز شهرهای صنعتی بیشتر وجود دارند.

اما در این بین، ماسک‌های نانو الیاف قابلیت بالایی در مقابل ریزگرد‌ها و ذرات معلق موجود در هوا دارند. ماسک‌های تهیه شده از نانوالیاف، شامل چند لایه مجزا از هم هستند که یکی از لایه‌های میانی حاوی نانوالیافی با قطر نانومتری می‌باشد. ماسک‌های تهیه شده با نانو الیاف با توجه به کیفیت بالاتر نسبت به سایر ماسک‌ها، برای کادر درمانی، پزشکان و افرادی که نسبت به آلودگی‌های محیطی حساسیت بالاتری دارند، قابل استفاده است.

یکی از انواع ماسک نانو، ماسک‌هایی هستند که با پسوند N شروع می‌شوند. که به دسته‌های N۹۵، N۹۹ و N۱۰۰ تقسیم می‌شوند. عدد بعد از N در این ماسک‌ها طبق استاندارد NIOSH آمریکا نشان دهنده درصد کارآیی و بازدهی فیلتراسیون ماسک است. دیگر ماسک‌های موجود در بازار از جمله ماسک‌های پارچه‌ای، ماسک روسی، ماسک جراحی، ماسک نمدی و... به هیچ عنوان ماسک نانو تلقی نمی‌گردند.

ماسک‌های پارچه‌ای از نوع ماسک روسی یا ماسک مشکی که از پارچه غواصی تهیه گردیده‌اند برای جلوگیری از شیوع بیشتر آلودگی‌ها و ترشحات ویروسی ناشی از عطسه و سرفه برای اقشار و مشاغلی که تعاملات اجتماعی بیشتری دارند، می‌تواند تا حد زیادی مفید واقع شود. از دیگر ویژگی‌های مثبت ماسک‌های روسی که از جنس پارچه غواصی مرغوب تهیه‌شده‌اند، خاصیت کشسانی مناسب و ایستایی مطلوب آن روی صورت است. فروشگاه اینترنتی چیچیلاس، بستری مطلوب برای فروش ماسک مشکی یا ماسک روسی با کیفیت مطلوب و مناسب برای اقشار و مشاغل مختلف با اطلاعات صحیح فراهم نموده‌است.

همچنین لازم به ذکر است کودکان آسیب پذیرترین قشر هر جامعه‌ای هستند که تاثیر آلودگی‌ها و ویروس‌ها روی آن‌ها چندین برابر است که در این بین مغفول مانده‌اند. چرا که سیستم ایمنی کودکان نسبت به بزرگسالان حساس‌تر است. از همه مهم‌تر به دلیل تعداد بیشتر تنفس در دقیقه و کوتاه‌تر بودن قد کودکان و همچنین قرار گرفتن بیشتر او در معرض ذرات سنگین معلق در قسمت های پایین‌تر هوا، باعث می‌شود که کودکان سهم بیشتری از آلاینده های هوا را وارد ریه های خود کند.

به همین منظور در پی دغدغه والدین برای خرید ماسک کودک، ماسک‌ تنفسی کودک نیز به محصولات فروشگاه چیچیلاس اضافه شد. ماسک تنفسی کودک انتخابی هوشمندانه برای مقابله با آلودگی‌های محیطی، حساسیت فصلی و جلوگیری از آلرژی تنفسی در کودکان محسوب می‌شود. مهم‌ترین تفاوت ماسک کودک با ماسک‌های معمولی، اندازه آن است. به همین منظور سری جدید ماسک‌های تنفسی چیچیلاس، در اندازه کوچک، مناسب با صورت کودکان طراحی شده‌است. برای خرید ماسک‌های تنفسی روسی مرغوب از جمله ماسک مشکی بزرگسال و ماسک کودک می‌توانید به فروشگاه اینترنتی چیچیلاس مراجعه نمایید.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید