Performancing Metrics

مداخله ۲.۳ تریلیون دلاری فدرال رزرو برای کاهش تبعات گزارش اشتغال | اتاق خبر
کد خبر: 440933
تاریخ انتشار: 21 فروردین 1399 - 21:25
در تلاش برای حفظ بازارها اعلام شد
لحظاتی پس از اعلام گزارش بسیار ضعیف مشاغل آمریکا که انتظار می رفت با آغاز معاملات بورس، شاخص‌ها سقوط کنند، فدرال‌رزرو اعلام کرد ۲.۳ تریلیون دلار دیگر به اقتصاد این کشور تزریق می‌کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، لحظاتی پس از اعلام گزارش بسیار ضعیف مشاغل آمریکا که انتظار می‌رفت موجب شود شاخص‌های وال استریت در شروع معاملات امروز بازار آمریکا سقوط شدید کنند، فدرال‌رزرو اعلام کرد که در نظر دارد ۲.۳ تریلیون دلار دیگر به شرکت‌های آمریکایی و همچنین دولت‌های بی‌پول فدرال، تزریق کند.

پس از اعلام این خبر سهام وال‌استریت برخلاف گذشته که تحت تأثیر گزارش ضعیف مشاغل با افت شدید مواجه می‌شد، جهش کردند. شاخص داوجونز ۵۰۰ واحد جهش کرد تا به سوی ثبت بزرگترین سود هفتگی خود از ۱۹۳۸ تا کنون پیش برود.

در این بسته جدید فدرال‌رزرو وام‌هایی را برای خرده‌فروشان و مغازه‌داران در نظر گرفته و مشوق‌های دیگری (شامل خرید اوراق) هم برای تقویت اقتصاد آسیب‌دیده آمریکا ارائه خواهد کرد.

در این بسته مشخص شده است که وام‌ها به شرکت‌های دارای تا ۱۰ هزار کارمند و درآمد کمتر از ۲.۵ میلیارد دلار تخصیص خواهد یافت. این وام‌ها یک سال از بازپرداخت و سود معاف هستند.

در این بسته همچنین صندوقی برای حمایت از دستمزد کارگران در نظر گرفته است.

۶.۶ میلیون آمریکایی این هفته بیکار شدند

وزارت کار آمریکا عصر پنجشنبه گزارش داد بیش از ۶.۶ میلیون آمریکایی این هفته به علت تعطیلی کسب‌وکار ناشی از ویروس کرونا با از دست دادن شغل خود درخواست حمایت از بیکاری ثبت کرده‌اند.

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، وزارت کار آمریکا عصر پنجشنبه گزارش داد بیش از ۶.۶ میلیون آمریکایی این هفته به علت تعطیلی کسب‌وکار ناشی از ویروس کرونا با از دست دادن شغل خود درخواست دریافت حقوق بیکاری خود را ثبت کرده‌اند.

به این ترتیب ظرف ۳ هفته بیش از ۱۶ میلیون آمریکایی شغل خود را از دست داده و درخواست حمایت از بیکاری خود را به ثبت رسانده‌اند.

اگر این را با تعداد ۱۵۱ میلیون افراد شاغل ثبت شده در آخرین گزارش اشتغال ماهانه آمریکا مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که آمریکا ظرف ۳ هفته اخیر بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار خود را از دست داده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید