Performancing Metrics

صبور باشید! | اتاق خبر
کد خبر: 441537
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1399 - 18:52
واکنش روسیه به ریزش قیمت نفت
سخنگوی کرملین اعلام کرد وضعیت فعلی بازار نفت با ریزش قیمتها دشوار است اما بازار نباید بر اساس افت یک روزه یا یک هفته ای سنجیده شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دیمیپتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، خواستار صبر و ارزیابی بازار پس از اجرای توافق جدید کاهش تولید اوپک پلاس از اول ماه مه شد.

سخنگوی کرملین در پاسخ به پرسشی درباره احتمال اقدامات بیشتر روسیه در پی ریزش شدید قیمت نفت و سقوط ۳۰۰ درصدی شاخص نفت آمریکا در روز دوشنبه، به خبرنگاران در مسکو گفت: ما باید صبر کنیم. عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت منفی هستند و اوضاع دشوار است اما بازار نفت باید به طور کلی و نه بر مبنای یک روز یا یک هفته مورد ارزیابی قرار گیرد؛ بنابراین ما فقط باید صبر کنیم.

روسیه و متحدانش در گروه اوپک پلاس با هدف متوقف کردن سقوط قیمتهای نفت و مقابله با تشدید اشباع عرضه در شرایط پاندمی کرونا و نبود تقاضا، اوایل ماه میلادی جاری با کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز در ماههای مه و ژوئن موافقت کردند.

با این حال تحلیلگران بازار بر این باورند که با توجه به کاهش تقاضا به میزان ۳۰ میلیون بشکه در روز که سه برابر کاهش توافق شده میان اعضای گروه اوپک پلاس است، کاهش تولید این گروه برای جلوگیری از سرریز شدن ذخایر جهانی نفت تا پایان مه کافی نخواهد بود.

عربستان سعودی روز سه شنبه برای دومین بار در دو هفته اخیر اعلام کرده آماده است به همراه گروه اوپک پلاس در صورت لزوم اقدامات بیشتری برای احیای ثبات بازار انجام دهد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در بیانیه ای اظهار کرد که فشار روی بازار نفت شدیدا نوسانی تا زمان آغاز اجرای کاهش تولید اوپک پلاس و سایر کشورهای تولیدکننده و رفع قرنطینه و بهبود روند تقاضا، ادامه خواهد یافت. وی سقوط تاریخی بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت به منفی ۳۷ دلار در روز دوشنبه را به انقضای قرارداد مه و عدم وجود ظرفیت مخازن نگهداری نفت نسبت داد و گفت که لزومی ندارد این وضعیت دراماتیزه شود. کشورهای اوپک پلاس به دقت به نظاره بازار نشسته اند و در صورت لزوم، از تمامی ابزارها برای اقدام برخوردارند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید