Performancing Metrics

کالای ۵۳ شرکت واردکننده نهاده های دامی رسوبی شده است | اتاق خبر
کد خبر: 441711
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1399 - 20:32
عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور خبر داد
عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران با تاکید بر اینکه واردکنندگان با اعتبار تجاری خود اقلام اساسی کشور را تامین کرده‌اند، گفت: اگر رویه وارداتی کالا مورد پذیرش مسئولان نیست اعلام کنند تا از تداوم آن جلوگیری شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد مهدی نهاوندی با اعلام این مطلب اظهارکرد: در حال حاضر واردات کالاهای اساسی(جو، ذرت و کنجاله سویا) توسط ۴۰۳ شرکت انجام می‌شود که بیش از دو میلیون تن کالای ۵۳ شرکت رسوبی شده است که بیشتر از سه ماه از تاریخ ورود آنها به کشور می گذرد.

وی با اشاره به نقش واردکنندگان در تامین نیاز کشور به کالاهای اساسی تصریح کرد: هر چند حجم بالای کالای رسوبی خسارت‌های بسیاری به لحاظ اعتباری و مالی به واردکنندگان  تحمیل کرده است اما تلاش های این قشر برای تامین اقلام اساسی در روزهایی که تبعات تحریم و شیوع ویروس کرونا  فشارهای بسیاری را بر پیکره اقتصاد  وارد کرده به خوبی مشهود است.

عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران با تایید سخنان رئیس جمهوری مبنی بر اینکه اکنون زمان خدمت بدون منت تمامی مسئولان دولتی و فعالان اقتصادی در بخش خصوصی است، تصریح کرد: فعالان اقتصادی بخش خصوصی در عرصه واردات و تامین کالاهای اساسی با استفاده از اعتبار تجاری خود در عرصه های بین المللی توانسته‌اند در قبال کشور و ملت به تعهدات خود عمل کنند و با ورود کالاهای اساسی در مبادی کشور مانع ایجاد هر نوع کمبود کالایی شوند.

نهاوندی خاطرنشان کرد: اقدامات واردکنندگان برای تامین کالاهای اساسی  کشور در روزهایی که شیوع ویروس کرونا بر تامین امنیت غذایی جهان تاثیر گذاشته است بسیار حایز اهمیت است زیرا تلاش آنها برای رساندن کالاهای اساسی به مبادی رسمی کشور موجب شد تا حتی جو روانی منفی نسبت به کمبود کالا در بازار داخلی ایجاد نشود.

بنا بر اعلام روابط عمومی اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران، وی با اشاره به رسوب ۴ میلیون تن کالای اساسی در مبادی ورودی کشور گفت: با توجه به اعمال تحریم های ناجوانمردانه علیه ایران وجود چنین حجمی از کالاهای اساسی در مبادی ورودی کشور می‌تواند از افتخارات بخش بازرگانی کشور باشد.

عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران با اشاره به اشکالاتی که نسبت به رویه واردات کالای اساسی از از سوی برخی مسئولان وارد شده است، خاطرنشان کرد: اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران طی مکاتبه ای از رئیس کل بانک مرکزی و همچنین  قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز استعلام کرده است که اگر رویه فعلی برخی از واردکنندگان در تامین نیاز کشور به کالاهای اساسی منطبق با سیاست های تجاری کشور نیست اعلام کنند تا از تداوم آن جلوگیری شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید