Performancing Metrics

اگر«کیم» درگذشته باشد، سرنوشت کره شمالی چه می شود؟ | اتاق خبر
کد خبر: 441748
تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1399 - 13:22
غیبت بیش ازدوهفته ای« کیم جونگ اون» رهبرکره شمالی از انظارعمومی و به ویژه حاضر نشدن او درمناسبات مهم سیاسی ابهاماتی را مطرح کرده است، بخصوص پس از گزارش هایی مبنی بر اینکه وی تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته و حتی این احتمال که این رهبر جوان دیگر نمی تواند حرک

به گزارش اتاق خبر، به نقل از نامه نیوز، پیونگ یانگ تاکنون شواهد اطمینان بخشی درباره وضعیت سلامتی کیم جونگ اون بجز پیام هایی که به نام او صادر شده و یا دریافت کرده، ارائه نکرده است.

آنچه بر ابهامات می افزاید، آخرین سخنان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا است که به گزارش خبرگزاری ژاپنی کیودو دیروز به خبرنگاران گفت که «از وضعیت کیم به خوبی آگاه هستم اما اکنون نمی‌توانم در مورد آن صحبت کنم، البته شما هم احتمالا در آینده نزدیک از وضعیت او مطلع خواهید شد».

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: درصورت درگذشت کیم، سوالاتی مطرح می شود از جمله اینکه سرنوشت کره شمالی چه خواهد شد؟، خبر درگذشت او چگونه اعلام خواهد شد؟، نامزدهای جایگزینی او چه کسانی هستند؟ و سرانجام سرنوشت پیکر او چه خواهد بود؟

اما چند سوال درباره آنچه ممکن است در صورت مرگ کیم در این کشور رخ دهد مطرح است و پاسخ به این سوالات نیز به نسل سوم خانواده حاکم بر کره شمالی مربوط می شود.

چگونه دنیا از سرنوشت «اون» مطلع خواهد شد؟

کره شمالی به «رازداری شدید» شناخته شده است و این رازداری هنگامی که به رهبری آن مربوط باشد، زیادترهم می شود.

هیچ کس خارج از حلقه بی نهایت نزدیک به رهبری کره شمالی ازدرگذشت «کیم جونگ ایل» پدر کیم و رهبر سابق کره شمالی مطلع نشد.

اگر روند اطلاع رسانی همان چیزی باشد که درگذشته اتفاق افتاده است پس باید منتظر اعلام خبر رسمی سرنوشت کیم از طریق قرائت یک بیانیه رسمی در تلویزیون کره شمالی باشیم.

نخستین نشانه درگذشت کیم ظاهرشدن یک مجری زن با لباس مشکی بر صفحه تلویزیون کره شمالی خواهد بود.

ده ها سال است که خانم« ری شون» یک گوینده قدیمی تلویزیون کره شمالی مهمترین تحولات این کشور را اعلام می کند.

خوشحالی در صدای او هنگام خواندن خبرهای موفقیت های کره شمالی موج می زند و هنگام خواندن خبرهای بد، اشک می ریزد.

هنگامی که او خبر یک آزمایش هسته ای موفق و یا پرتاب موفق موشک را اعلام می کند،«جوسون – اوت» لباس سنتی صورتی رنگ کره شمالی را می پوشد که درقسمت جنوبی این کشور به آن «هانبوک» گفته می شود.

اما او وقتی در سال 2011 میلادی خبر درگذشت «کیم جونگ ایل» پدر و پیشوای کیم جوان و همچنین خبر درگذشت « کیم ایل سونگ» بنیانگذار کره شمالی را در سال 1994 اعلام کرد، لباسی به رنگ سیاه پوشیده بود.

آیا کیم دیگری در کره شمالی وجود دارد؟

کره شمالی به طور رسمی با عنوان «جمهوری دموکراتیک خلق کره» شناخته می شود اما اعضای یک خانواده از زمان تأسیس آن در سال 1948 میلادی در این کشور حکمرانی کرده اند.

حزب حاکم «کارگران» مشروعیت خود را از نبرد کیم ایل سونگ علیه اشغالگران ژاپنی و بعدها نیروهای سازمان ملل به رهبری ایالات متحده در طول جنگ کره به دست آورده است.

حزب حاکم به طور گسترده بر جامعه کره شمالی کنترل و سیطره دارد، چونکه «وحدت با یک تفکر واحد» از جمله شعارهای در این کشور است که از زمان تاسیس آن توسط این حزب سر داده می شود.

هیچکس انتظار یک قیام مردمی در کره شمالی را در صورتی که رهبر آن درگذشته باشد، ندارد.

«آندره لانکوف» محقق موسسه « گروه خطرهای کره» تأکید می کند که « ژنرال های کره شمالی و مقامات ارشد آن برای دستیابی به قدرت با هم نمی جنگند و حتی اگر مبارزه ای محدود برای کسب قدرت بین آنها رخ دهد، پس از آنکه رهبری جدید که به احتمال زیاد از بین خانواده کیم خواهد بود او را خواهند پذیرفت».

نامزدهای احتمالی چه کسانی هستند؟

گفته می شود کیم دارای سه فرزند است اما تنها فرزند دوم او که یک دختر است، شناخته شده است.

در هرصورت هریک از آنها به خاطر «سن کم» غیرممکن است بتوانند قدرت را در این کشور در دست بگیرند.

از طرف دیگر، «کیم یو یونگ» خواهر و از نزدیکترین مشاوران رهبرکره شمالی است که ضمن همراهی با وی در فعالیت های دیپلماتیک، نماینده او در مسابقات المپیک زمستانی در قسمت جنوبی این کشور نیز بود و بتازگی بیانیه ای سیاسی هم به نام خودش صادر کرد.

او عضو بدل در دفتر سیاسی حزب کارگران حاکم و در زمان حاضر از برجسته ترین نزدیکان رهبر کره شمالی است، اما کره شمالی از نظر اجتماعی محافظه کار است و تاکنون توسط یک زن اداره نشده است.

برادر بزرگتر اما ناتنی کیم، «کیم جونگ نام» که قرار بود وارث سنتی قدرت باشد در سال 2017 ترور شد.

دو زن با گاز اعصاب کشنده او را در فرودگاه بین المللی کوالالامپور ترور کردند و برخی تحلیلگران مدعی شدند پیونگ یانگ در پشت این ترو بوده است.

کیم یک برادر بزرگتر دیگر به نام «کیم جونگ چول» دارد که به دلیل ستایش «اریک کلپتون» خواننده و نوازنده انگلیسی مشهور است اما هیچ جاه طلبی سیاسی نشان نداده است.

«ری سول جو» همسرکیم هم وجود دارد که بیشتر از دیگر زنان رهبران کره شمالی به طورعلنی در انظار حضور یافته و در سال 2018 میلادی به «بانوی اول» کره شمالی ملقب شده است.

آیا شخصیت های برجسته دیگری در خانواده کیم وجود دارند؟

«کیم بیونگ ایل» برادرناتنی پدر «اون» هم وجود دارد که چندین دهه سفیر کره شمالی در چندین کشور اروپایی بوده است اما پیونگ یانگ او را سال گذشته از جمهوری چک فراخواند و از آن زمان خبری از او نیست.

گفته می شود که شجره خانواده کیم بسیار پیچیده است زیرا برخی از اعضای این خانواده چند همسر دارند.

آیا نامزدهای خارج از خانواده هم وجود دارند؟

مشخص نیست که رهبر کره شمالی جایگزین خود را تعیین کرده است یا خیر، اما شخصیت رسمی دوم این کشور «چو ریونگ های» عضوکمیته عالی اتخاذ تصمیم های حزب حاکم کشور، عضو کمیته دفتر ریاست جمهوری و نایب رئیس شورای اول کشور یعنی عالیترین کمیته دولتی هم وجود دارد.

وی دارای نفوذ فوق العاده ای است و ممکن است مربوط به روابطش با خانواده کیم باشد.

درباره ازدواج «کیم یو یونگ» خواهر رهبر کره شمالی هیچ خبر تایید شده ای در دست نیست اما رسانه های کره جنوبی در گذشته با استناد به منابع ناشناس گفته بودند که شوهرش پسر "چو رینگ های" است.

سرنوشت پیکر رهبرکره شمالی چه خواهد شد؟

پیکر پدر و پدربزرگ کیم مومیایی شده و در زیر مجسمه یادبود خورشید "کامسوزان" که در یک منطقه بزرگ در اطراف پیونگ یانگ می باشد، قرار گرفته است و پیکر کیم هم ترجیحا مشابه پدر و پدربزرگش حفظ خواهد شد.

پیونگ یانگ درصورت درگذشت رهبر کره شمالی حدود 10 روز بعداز آن مراسم تشییع بزرگی برگزار می کند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید