Performancing Metrics

۷۸۳ هزار بیکارشده کرونایی درخواست بیمه بیکاری ثبت کردند | اتاق خبر
کد خبر: 441764
تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1399 - 17:25
مدیرکل بیمه بیکاری خبر داد
مدیرکل بیمه ‌بیکاری وزارت کار گفت: از ۲۳ اسفند ماه تاکنون ۷۸۳ هزار نفر درخواست خود برای دریافت بیمه بیکاری را ثبت کرده‌اند که ۶۵۴ هزار نفر مشمول برقراری بیمه بیکاری در مرحله اول شده‌اند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، مسعود بابایی در مورد آخرین وضعیت سامانه بیمه بیکاری، اظهار داشت: به منظور جلوگیری از تردد افراد و لزوم قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، از ۲۳ اسفند ماه سامانه بیمه بیکاری راه‌اندازی شد و افراد در صورت داشتن شرایط، می‌توانند درخواست خود برای دریافت بیمه بیکاری را بدون نیاز به مراجعه حضوری، در این سامانه ثبت کنند.

مدیرکل بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تاکنون ۷۸۳ هزار نفر در این سامانه درخواست خود را ثبت کرده‌اند که حدود ۶۵۴ هزار نفر مشمول مرحله اول شده‌اند. در صورت تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، پرداخت‌ها عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه جهت برقرار شدن بیمه بیکارشدگان ناشی از شیوع کرونا، ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار باید تخصیص داده شود، ادامه داد: سال گذشته تعداد کل مقرری‌بگیران بیمه بیکاری ۲۶۰ هزار نفر بود این در حالی است که از ۲۳ اسفند تاکنون ۶۵۴ هزار نفر درخواست برای دریافت بیمه بیکاری ثبت شده است. همین مساله نشان می‌دهد که برای پوشش این تعداد بیکار، باید تخصیص اعتبار ویژه‌ای صورت بگیرد.

بابایی تصریح کرد: فعلاً مشاغل پرخطر ممنوعیت ادامه فعالیت دارند. بنا شد مشاغل کم‌خطر از ۲۳ فروردین در استان‌ها و ۳۰ فروردین در تهران کسب و کار خود را شروع کنند اما بخشی از این بنگاه‌ها، به دلیل مشکلاتی که داشتند حتی اگر مجوز فعالیت دریافت کنند، ممکن است فعلاً نتوانند به شرایط قبل بازگردند، بنابراین باید در مقطعی حمایت شوند و کارگران تحت پوشش قرار گیرند تا زودتر فعالیت‌ها به روال قبلی برگردد.

این مقام مسئول افزود: در مرحله اول پالایش اطلاعات، اطلاعات ۲۵۰ هزار متقاضی را جهت پالایش بیمه‌پردازی به تأمین اجتماعی ارسال کرده‌ایم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بسیاری از کسب‌وکارها از شیوع کرونا متأثر شده‌اند احتمال افزایش ثبت‌درخواست برای بیمه بیکاری وجود دارد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید