Performancing Metrics

ثروتمندان آمریکا با وجود کرونا ۲۸۲ میلیارد دلار ثروتمندتر شدند | اتاق خبر
کد خبر: 441968
تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1399 - 11:39
با شدید بیکاری
پاندمی ویروس کرونا نابرابری ثروت در آمریکا را افزایش داده است و طبق تخمین مؤسسه پالیسی استادیز، علی رغم افزایش مالیاتِ ثروتمندان در این دوره، ثروت آنها ۲۸۲ میلیارد دلار افزایش یافته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، پاندمی ویروس کرونا نابرابری ثروت در آمریکا را افزایش داده است و طبق تخمین مؤسسه پالیسی استادیز، علی رغم افزایش مالیات ثروتمندان در این دوره، ثروت آنها ۲۸۲ میلیارد دلار افزایش یافته است.

در گزارش این مؤسسه آمده است: بین ۱۸ مارس و ۱۰ آوریل ۲۰۲۰ بیش از ۲۲ میلیون نفر شغل خود را از دست دادند و نرخ بیکاری به حدود ۱۵ درصد افزایش یافت. در طول همین ۳ هفته ثروت ثروتمندان آمریکا ۲۸۲ میلیارد دلار یا ۱۰ درصد افزایش یافته است.

در طول بازه ۱ ژانویه تا ۱۰ آوریل ۲۰۲۰ هشت نفر از ثروتمندان برتر آمریکا، شامل جف بزوس، ایلان ماسک، مکنزی بزوس، اریک یوآن، استیو بالمر، جان آلبرت سوبراتو، جاشوا هریس و روکو کومیسو، هر کدام بیش از ۱ میلیارد دلار افزایش ثروت داشته‌اند.

برای مثال ثروت جف بزوس، ثروتمندترین مرد جهان از ۱ ژانویه تا کنون ۲۵ میلیارد دلار افزایش یافته است که این ۱.۱ میلیارد دلار بیشتر از تولید ناخالص داخلی هندوراس است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید