Performancing Metrics

کاهش ۲۲ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۹۸ | اتاق خبر
کد خبر: 441970
تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1399 - 12:10
آمارهای وزارت صمت نشان می‌دهد
جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۹۸ در طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیات سرمایه‌گذاری خارجی نسبت به سال ۹۷ حدود ۲۲.۵ درصد کاهش داشته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا،‌ بر اساس این آمار در سال ۹۷ حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی در طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیات سرمایه‌گذاری خارجی حدودا یک میلیارد و ۱۰۲ میلیون دلار بوده است.

همچنین تعداد طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیات سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۸۳ و ۸۲ فقره بوده است.

بر اساس اطلاعات پیش‌تر وزارت صمت، بیشترین حجم از این سرمایه گذاری معادل ۸۳۷ میلیون دلار (۹۸ درصد) در بخش صنعت انجام شده و در بخش تجارت و معدن نیز به ترتیب ۱۶ میلیون دلار (۱.۸۸ درصد) و یک میلیون دلار (۰.۱۲ درصد) سرمایه‌گذاری خارجی در سال  ۱۳۹۸ صورت گرفته است.

همچنین بیشترین حجم از این مبلغ از سوی امارات متحده عربی صورت گرفته است. همچنین بیشترین حجم از کل این سرمایه‌گذاری در استان زنجان انجام شده و از بین محصولات، گروه توتون و تنباکو بیشترین سرمایه خارجی را به خود اختصاص داده است.

به‌طوری‌که 30 درصد از کل حجم این سرمایه‌گذاری از سوی امارات متحده عربی انجام شده و همچنین معادل 18 درصد از این مبلغ 854 میلیارد دلار در استان زنجان سرمایه‌گذاری شده است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید