Performancing Metrics

تسه به کانال ۵۰ هزار تومان بازگشت | اتاق خبر
کد خبر: 441994
تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1399 - 18:12
اوراق تسهیلات مسکن در معاملات امروز (۱۴ اردیبهشت) بازار سرمایه، به دلیل رونق ساخت و ساز در روزهای اخیر با افزایش محسوس قیمت مواجه شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، اگرچه معاملات مسکن در فروردین ماه امسال به دلیل وضعیت با قفل شدگی مواجه بود و بر اساس گزارش بانک مرکزی تنها ۱۲۰۰ فقره معامله مسکن در تهران انجام شد که در مقایسه با پایتخت ۴ میلیون واحدی، عملاً به معنای صفر است، اما به نظر می‌رسد این وضعیت بسیار نادر بوده و با آغاز فعالیت ساخت و ساز، بار دیگر رونق نسبی به این بازار برگردد.

بازار معاملات اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن نیز در دومین روز سومین هفته اردیبهشت ماه، متأثر از بازگشایی کارگاه‌های ساختمانی و آغاز فصل ساخت و ساز بود؛ به گونه‌ای که پس از حدود ۴۰ روز از آغاز سال جاری که قیمت اوراق تسهیلات در دامنه قیمتی ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان در نوسان بود، امروز بخش عمده‌ای از نمادهای اوراق تسهیلات مسکن دامنه قیمتی ۵۰ هزار تومان را تجربه کردند. روز گذشته نیز تعدادی از نمادهای تسه به ۵۰ هزار تومان در هر برگه رسیده بودند که طی معاملات امروز این روند رشد داشت.

در معاملات دیروز تنها ۵ نماد پُرفروش و اثرگذار در کشف قیمت اوراق تسهیلات مسکن در گران‌ترین وضعیت معاملات، به ۵۰ هزار تومان رسیدند نمادهایی که اکثراً به نیمه دوم سال گذشته برمی گردند و مهم‌تر از همه آنها، دو نماد معاملاتی تسه ۹۹۰۱ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در فروردین ۹۹) و ۹۸۱۲ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در اسفند ۹۸) بودند؛ اما امروز بسیاری از نمادهای معاملاتی تسه در این بازه قیمتی قرار گرفتند.

تنها سه نماد متعلق به بهار ۹۷ که به انقضای تاریخ اعتبار آنها در پایان دو سال اعتبار این اوراق نزدیک می‌شود، ارزان‌ترین برگه‌های معاملات امروز و در دامنه قیمتی ۴۴ تا ۴۶ هزار تومان به فروش رسیدند.

رشد قیمت‌ها نیز به طور یکسان و بین ۲ تا ۲.۵ درصد رخ داد که میان همه نمادهای معاملاتی تقسیم شد؛ اما یک دو نماد نیز نسبت به روز گذشته رشد ۵ درصدی داشتند اما تعداد برگه‌های فروش رفته محدود بود.

پُرمعامله ترین نماد معاملاتی امروز تسه ۹۹۰۱ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در فروردین ۹۹) با بیش از ۴۰ هزار برگه و ۱۸۶۰ فقره معامله بود؛ ارزش معاملات این نماد کمی بیش از ۲ میلیارد تومان بود؛ اما روز گذشته این ۵۰ هزار برگه از تسه ۹۹۰۱ و با ارزش ۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان فروش رفت.

رتبه‌های بعدی به نمادهای تسه ۹۸۱۲ و ۹۸۱۰ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در ماه‌های اسفند و دی ۹۸) اختصاص داشت که به ترتیب ۳۰ هزار و ۵۰۰ و ۲۳ هزار برگه به متقاضیان ارائه شد.

ارزش کل بازار اوراق تسهیلات مسکن در معاملات امروز ۹۱.۲ میلیارد تومان بود که بالاترین حد از ابتدای امسال تا کنون برآورد شده است؛ در حالی که روز گذشته ارزش بازار به ۸۰ میلیارد تومان رسید و دوباره امروز رکوردشکنی از این نظر به ثبت رسید.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید