Performancing Metrics

تراکنش‌های الکترونیکی کشور کاهش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 442039
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1399 - 19:33
تعداد تراکنش‌های شبکه الکترونیکی پرداخت کشور در فروردین‌ماه نسبت به ماه گذشته و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۴۰ و ۱۰ درصد کاهش یافته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، براساس تازه‌ترین آمار شبکه الکترونیکی پرداخت کشور تعداد تراکنش‌های شاپرک در فروردین‌ماه سال جاری یک میلیارد و ۹۲۱ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۹۷۲ تراکنش بوده که ارزش این تراکنش‌ها به بیش از ۱۹۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

نسبت ارزش تراکنش‌های شاپرک به نقدینگی در این ماه ۱۲.۳۴ درصد بوده و نسبت اسکناس و مسکوکات در دست اشخاص به نقدینگی ۲.۳۳ درصد بوده که هر دو نسبت به ماه گذشته کاهش داشته است. این آمار نشان می‌دهد که تراکنش‌های شاپرک نسبت به اسفندماه سال گذشته ۴۰ درصد و نسبت به فروردین‌ماه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است.

همچنین ۸۹ درصد از این تراکنش‌های انجام شده مربوط به کارتخوان‌های فروشگاهی، شش درصد ابزار اینترنتی و حدود پنج درصد مربوط به ابزار پذیرش موبایلی بوده است که پرداخت قبوض و شارژ تلفن همراه ۲.۳۸ درصد از تراکنش‌ها و خرید کالا و خدمات ۹۷.۶۲ درصد را به خود اختصاص داده است.

در این گزارش آمده است که بیشترین کارت‌خوان‌های فروشگاهی فعال با عدد یک میلیون و ۷۵۵ هزار مربوط به استان تهران بوده اما بیشترین سرانه تعداد کارت‌خوان‌های فروشگاهی مربوط به استان یزد و بیشترین سرانه تعداد تراکنش‌های کارت‌خوان‌های فروشگاهی در اختیار استان هرمزگان بوده است. از مجموع تراکنش‌های انجام شده در این ماه ۹۱.۲۲ درصد موفق بوده که درصد تراکنش‌ های موفق سویئچ شاپرک به کل تراکنش‌ها ۹۹.۹۵ درصد بوده است.

براساس اعلام شاپرک خطاهای رخ داده در تراکنش‌ها، ۰.۶۷ درصد خطای پذیرندگی، ۰.۶۱ درصد خطای شاپرکی، ۴.۳۱ درصد خطای صادرکنندگی، ۹۰.۵۷ درصد خطای کاربری و ۰.۵۴ درصد خطای کسب و کار بوده است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید