Performancing Metrics

تاکید عمده ترین تولیدکنندگان نفت بر بازگشت اعتماد به بازار جهانی | اتاق خبر
کد خبر: 443490
تاریخ انتشار: 15 خرداد 1399 - 17:09
دبیرکل اوپک عنوان کرد
دبیرکل اوپک گفت: عمده‌ترین تولیدکنندگان نفت بر وابستگی متقابل خود و مزایای همکاری مشترک برای بازگشت اعتماد به بازار جهانی نفت تأکید کردند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، کمیسیون اقتصادی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، اتاق فکر اقتصادی و فنی این سازمان است. این نشست به‌طور معمولاً دوبار در سال، در ماه‌های ژوئن و دسامبر و پیش از نشست وزیران برگزار می‌شود. این هیئت از دبیرکل به عنوان رئیس و نمایندگان ملی، به عنوان اعضا تشکیل می‌شود.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک در سخنرانی افتتاحیه این نشست به اثر همه‌گیری ویروس کرونا بر اقتصاد جهان و بازار نفت و همچنین به شرح تصمیم‌های اتخاذ شده در نشست‌های نهم و دهم وزیران اوپک و متحدانش در روزهای نهم و دوازدهم آوریل پرداخت.

وی گفت: از آنجایی که شرایط بازار در اواخر یک‌چهارم ابتدایی و اوایل یک‌چهارم دوم سال ۲۰۲۰ رو به وخامت بود، اقدام فوری در این زمینه ضرورت داشت. کشورهای مهم ذینفع سراسر جهان برای حمایت از اقدام‌های پیشگیرانه و تعیین کننده این سازمان و برای جلوگیری از سقوط کل بازار، از کشورهای عضو توافقنامه همکاری حمایت کردند.

دبیرکل اوپک افزود: کاهش تولید ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای نفت ائتلاف اوپک پلاس به مدت دوماه، و به دنبال آن کاهش تدریجی در سطح‌های مشخص‌شده در مدت ۲۲ ماه پس از آن، از نظر دامنه و مدت زمان بی نظیر بود. دوره ۲ ساله مشخص شده برای سطح تولید نفت، نشانگر تعهد کامل همه ذینفعان در دستیابی به اهداف مشترک بود.

بارکیندو در پایان گفت: دستاورد مهم دیگر آن نشست، تشویق و حمایتی بود که کشورهای عضو توافقنامه همکاری از کشورهای بسیار مهم دریافت کردند. عمده‌ترین تولیدکنندگان نفت بر وابستگی متقابل خود و مزایای همکاری مشترک برای بازگشت اعتماد به بازار جهانی نفت تأکید کردند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید